Wkrótce nowa odsłona dworca Szczecin Główny

Trwają już ostatnie prace zmierzające do uruchomienia części pasażerskiej dworca Szczecin Główny. Pasażerowie zyskają m.in. nową kładkę, która połączy budynek dworca z peronami. Przebudowa stacji i dworca Szczecin Główny rozpoczęła się pod koniec 2014 r. W ramach prac wyburzono część budynku od strony poczty i zastąpiono nowy, dwukondygnacyjnym obiektem z ogólnodostępnym holem. Jednocześnie poddano remontowi pozostałą, XIX-wieczną część dworca. 
– Zmodernizowany dworzec w Szczecinie będzie nowoczesny i bardziej funkcjonalny. Odnowiona zostanie zarówno elewacja jak i wnętrze budynku. Obiekt zostanie w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych – informuje Maciej Bułtowicz z biura prasowego PKP SA. Przedstawiciele PKP SA zapewniają, że przebudowa dobiega już końca. 

– Na dworcu Szczecin Główny trwają ostatnie prace związane z przygotowaniem do uruchomienia części pasażerskiej. Jednocześnie prowadzone są prace wykończeniowe, m.in. dotyczące budowy nowej kładki – mówi Bułtowicz. Dzięki niej pasażerowie dostaną się bezpośrednio z dworca na perony. Do dyspozycji podróżnych będą m.in. schody ruchome. Równolegle do prac na dworcu PKP PLK przebudowuje perony 1 i 4. Nie powinno być problemów z komercjalizacją przebudowywanego obiektu. – Większość lokali komercyjnych zostało już wynajętych. Na dworcu będą dostępne wszystkie usługi przydatne w podróży – m. in. kiosk, lokale gastronomiczne (food court), kantor, poczta) – informuje Bułtowicz. Wpływy z tytułu najmu mają być wykorzystane m.in. na eksploatację obiektu Obecne inwestycje nie kończą jednak przebudowy stacji. PKP PLK planują kolejny etap prac przy infrastrukturze torowo-peronowej. Zakres planowanych działań obejmuje modernizację peronów nr 2 i 3, modernizację torów w obrębie peronów, wykonanie małej architektury na peronach 1, 2 i 3, a także przebudowę istniejącej kładki dla pieszych. Pasażerowie będą mogli schronić się pod nowymi bądź wyremontowanymi zadaszeniami. – Istniejąca wiata na peronie nr 1 będzie remontowana. Na pozostałej części peronu będzie budowana nowa wiata. Na całej długości peronu nr 2 będzie budowana nowa wiata. Na peronie nr 3, od nowej kładki do starej planowana jest budowa łącznika dla pasażerów. Na pozostałej części peronu będzie budowana nowa wiata – opisuje Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP PLK. Źródło: PKP PLK

Komentarze