Bawaria zamierza wyłonić przyszłego operatora sieci szybkiej kolei miejskiej w Monachium

Bawaria ogłosiła, że zamierza wyłonić przyszłego operatora sieci szybkiej kolei miejskiej w Monachium w drodze przetargu. Umowa z wybranym przewoźnikiem będzie obowiązywać 12 lat. Przetarg będzie dotyczył obsługi sieci połączeń aglomeracyjnych w stolicy Bawarii w latach 2019 – 2032. Obowiązująca obecnie umowa z DB Regio, która wygasa w 2017 r. zostanie wydłużona o dwa lata. Następnie władze kraju związkowego podpiszą umowę na 12 lat z przewoźnikiem wyłonionym w przetargu. Szybka kolej miejska w Monachium obsługuje 434 km linii kolejowych i przewozi 840 tys. pasażerów dziennie. Bawaria planuje rozbudowę kolei aglomeracyjnej poprzez uruchomienie nowej linii przez centrum Monachium, co planowane jest na 2025 rok. Władze krajowe prognozują ze praca przewozowa S-Bahn wzrośnie z 20 do 26 mln pociągokilometrów rocznie. Władze Bawarii zakładają, że monachijska szybka kolej miejska będzie wymagała dotacji publicznych w okresie obowiązywania umowy. Operator wyłoniony w przetargu będzie otrzymywał zapłatę za wykonaną pracę przewozową. W umowie będą zawarte kary i premie naliczane w oparciu o takie czynniki jak punktualność, wzrost liczby pasażerów czy czystość pociągów. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze