Dzięki umowie Siemens i Newag mogą dostarczyć tabor dla metra w Sofii

We wrześniu Metropolitan EAD, operator sofijskiego metra, zawarł umowę z konsorcjum Simetro, w skład którego wchodzą Siemens AG z Wiednia, Siemens EOOD z Sofii oraz polski Newag, na dostawę taboru dla planowanego centralnego odcinka III linii metra. Umowa, w związku z zabezpieczeniem finansowania, wchodzi właśnie w życie. Zadaniem wykonawcy będzie dostarczenie 20 trójczłonowych, ok. 60-metrowych pociągów Inspiro oraz systemu kontroli ruchu. Konsorcjum ma 38 miesięcy na realizację umowy. Nowe pociągi wyjadą na tory sofijskiego metra w 2018 r. Pociągi mają bazować na nowej platformie Inspiro, znanej w Warszawie, która jest pierwszym miastem z pojazdami tej generacji. Umowa zawiera również opcję na kolejne dziesięć składów dla kolejnego etapu rozbudowy trzeciej linii – o dwa odcinki o łącznej długości blisko 9 km i liczące 9 stacji. Wartość umowy sięga 418 mln lewów (ok. 905 mln zł). Natomiast wartość kontraktu przypadająca na Newag wynosi 109 mln lewów (ok. 237 mln zł), z czego wersja podstawowa – bez wykorzystania opcji – wynosi 73 mln lewów (158 mln zł). Zakres prac przypadający na polskiego producenta obejmuje zaprojektowanie i zabudowę wnętrza, uruchomienie pojazdów w zakładzie spółki w Nowym Sączu, dostawę gotowych pociągów do klienta oraz usługi serwisowe w okresie gwarancji. Zgodnie z planami 16-kilometrowa trzecia linia będzie przebiegać z południowego zachodu na północny wschód. Z II linią będzie krzyżować się na stacji NDK, a z I linią na stacji Uniwersytet Sofijski im. św. Klimenta Ochrydzkiego. W marcu 2014 r. ogłoszono przetarg na budowę centralnego, 7-kilometrowego odcinka z siedmioma stacjami w podziale na cztery zadania. Oferty otworzono w styczniu br. Prace potrwają 45 miesięcy. Źródło: transportpubliczny.pl

Komentarze