Ministerstwo Rozwoju zaprezentowało program rozwojowy Luxtorpeda 2.0.

Wicepremier, minister rozwoju Mateusz Morawiecki
Ministerstwo Rozwoju zaprezentowało przykładowy program rozwojowy Luxtorpeda 2.0. Zgodnie z jego założeniami stworzona może zostać aglomeracja łódzko-warszawska, oparta na szybkiej kolei, kolei dodajmy aglomeracyjnej. Do jej obsługi zakupione zostałyby pociągi regionalne. Projekt zakłada także wprowadzenie do ruchu polskich pociągów metra. Szerzej rozumianym celem projektu jest zaprojektowanie i wyprodukowanie polskich pojazdów na potrzeby komunikacji miejskiej. Zakładany efekt to budowa silnych podmiotów na wszystkich etapach łańcucha wartości w sektorze produkcji taboru komunikacji miejskiej (autobusy elektryczne, tramwaje). MIR wskazuje bowiem, że na świecie rośnie popyt na niskoemisyjne pojazdy. Do tego dochodzi duży potencjał kolei aglomeracyjnych. Właśnie dlatego MIR podaje przykład kolei, jako integratora dwóch ośrodków aglomeracyjnych – łódzkiego i warszawskiego. Stworzenie silnych kolei aglomeracyjnych pociąga za sobą konieczność zakupu taboru, a to z kolei może stać się siłą napędową produkcji taboru w Polsce. I tu MIR wskazuje przede wszystkim ośrodki zlokalizowane w Bydgoszczy i Poznaniu. Jak łatwo się domyśleć chodzi o zakłady PESY i Solarisa. Pierwszy z nich należy wymienić w kontekście taboru aglomeracyjnego, być może także metra, drugi zaś specjalizuje się w budowie pojazdów niskoemisyjnych (elektrobusy, tramwaje). Źródło: InfoRail

Komentarze