PESA dostarczyła pierwszy pociąg na Litwę

Zespół spalinowy PESA 730ML
Na Litwie jest już pierwsza jednostka 730ML. Została dostarczona przez PESĘ dla Kolei Litewskich i zostanie skierowana do obsługi połączenia Wilno – Kłajpeda. Do jesieni tego roku polski producent dostarczy jeszcze sześć takich składów. 730ML to trzyczłonowa jednostka spalinowa. Podobne pojazdy PESA dostarczyła już dla Kolei Białoruskich, co więcej pojawiają się one na Litwie, obsługując połączenie Mińsk – Wilno
Litewska 730ML to rzecz jasna jednostka klimatyzowana, przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażona w ergonomiczne fotele. Będzie też WiFi. Jej prędkość maksymalna to 140 km/h. Na swój pokład zabiera 150 pasażerów, z czego 15 na miejscach w pierwszej klasie. Docelowo składy, wyprodukowane w Bydgoszczy będzie można połączyć ze sobą, tak, aby zwiększyć możliwości przewozowe na trasie Wilno – Kłajpeda. Pociągi zestawione z dwóch jednostek mają kursować zwłaszcza w weekendy. W pierwszy 730ML ma wyruszyć wiosną, po otrzymaniu wszystkich stosownych dopuszczeń. "Zamiast kursujących obecnie na trasie Wilno – Kłajpeda dużych i ciężkich pociągów wproadzimy do ruchu jednostki lżejsze,czyli 730ML. W weekendy będą kursowały w trakcji podwójnej. Taka praktyka jest powszechnie stosowana w Unii Europejskiej i pozwala reagować na zwiększające się potoki pasażerskie"- powiedział Stasys Dailydka, szef Kolei Litewskich. Nowe składy będą znacznie bardziej ekologiczne niż obecnie kursujące na ww. trasie lokomotywy z wagonami. Czas przejazdu z Wilna do Kłajpedy to 3,5 godziny. Na trasie Wilno – Kłajpeda co roku podróżuje około 500 tys. osób. W styczniu tego roku z usług kolei skorzystało o 9,2% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Największy wzrost liczby pasażerów zanotowano na odcinku Wilno – Kowno. To ponad 100 tys. pasażerów więcej (14%) niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Do Kłajpedy zaś w styczniu pociągiem podróżowało o 32 tys. pasażerów więcej niż w roku 2015. Źródło: Inforail

Komentarze