PKP PLK szukają wykonawców modernizacji ostatnich fragmentów Kraków – Katowice


Polskie Linie Kolejowe szukają wykonawców modernizacji ostatnich fragmentów linii E30 Kraków – Katowice. Opóźniona inwestycja ma się zakończyć za trzy lata. W lutym rozpoczynają się prace nie wymagające zamknięć torowych na odcinku Krzeszowice – Kraków Mydlniki. Wykonawcą tej inwestycji będzie konsorcjum hiszpańskich firm Viasy Construcciones, Dragados i Electren. Niedawno podpisano umowę z wykonawcą, o czym pisaliśmy tutaj. Kiedy będziemy mieć do dyspozycji całą trasę z Krakowa do Katowic? nwestycja podzielona jest na odcinki. Pierwszy prowadzi od stacji Kraków Główny Towarowy do stacji Kraków Mydlniki. PLK czekają tu obecnie na oferty wykonawców w drugim etapie przetargu. Zarządca czeka też na wnioski wykonawców dla odcinków Jaworzno – Trzebinia i Trzebinia – Krzeszowice. Lista wykonawców, którzy będą składać oferty powinna być gotowa w marcu. – W 2016 roku powinniśmy mieć wykonawców wszystkich odcinków. W 2019 roku powinniśmy mieć linię skończoną – usłyszeliśmy w styczniu PKP PLK. Polskie Linie Kolejowe przygotowują też inwestycje na bardzo zdegradowanym technicznie śląskim fragmencie linii E30 Katowice – Kraków. Na linii nr 138 na odcinku Katowice Szopienice Płd. – Mysłowice planowane są inwestycje kolejowe finansowane z funduszy pomocowych UE. Źródło: Rynek Infrastruktury

Komentarze