Pol-Miedź Trans szuka nowych i mocnych lokomotyw

Bombardier Traxx E483.202

Spółka Pol-Miedź Trans szuka dostawcy pięciu elektrycznych lokomotyw pociągowych. Moc ciągła elektrowozów ma wynosić aż 5 MW a prędkość maksymalna - co najmniej 120 km/h. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", przewoźnik Pol-Miedź Trans chce wydzierżawić pięć elektrycznych lokomotyw pociągowych na okres 24 miesięcy. Według informacji ze spółki, chce ona wynająć elektrowozy przeznaczone do prowadzenia przewozów towarowych lub uniwersalne. Lokomotywy mają prowadzić przewozy na terenie Polski po sieci kolejowej PKP PLK. 
Wymagane parametry techniczne to m. in.: moc ciągła - minimum 5 MW, napięcie zasilania 3 kV DC, maksymalna prędkość eksploatacyjna - nie mniejsza niż 120 km/h, siła pociągowa przy rozruchu - nie mniejsza niż 300 kN, zakres temperatur pracy lokomotywy od -30°C do +40°C oraz maksymalny nacisk na oś - 196 kN (20 ton), chyba że lokomotywa o większym nacisku na oś uzyska dopuszczenie na całą sieć. Lokomotywy mają być dwukabinowe. Z czego wynika chęć dzierżawy lokomotyw? – Z konieczności utrzymania ciągłości realizacji planowanych przewozów kolejowych zgodnie z założeniami przyjętymi w spółce – mówi lakonicznie rzecznik Marek Danysz. Obecnie przewoźnik wynajmuje m. in. sześć lokomotyw elektrycznych Škoda 61E (CD 183) przewoźnika ZSSK Cargo, które mają jednak dwukrotnie mniejszą moc niż zamawiane. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze