Szykuje się wielka modernizacja w Przewozach Regionalnych

Lokomotywa EU07-078 dzierżawiona przez Przewozy Regionalne
Przewozy Regionalne chcą nie tylko pozyskać nowe jednostki, ale także zmodernizować te, które już posiadają. Przewoźnik opublikował informację o dialogu technicznym, dotyczącym modernizacji kolejowych pojazdów szynowych wraz z finansowaniem w formie leasingu zwrotnego (finansowego) lub bez finansowania w formie leasingu zwrotnego (finansowego). Dotyczy on elektrycznych zespołów trakcyjnych (EN57), lokomotyw (SU42) i wagonów (120A). Jakie pojazdy chcą pozyskać Przewozy Regionalne? To dwuczłonowe spalinowe zespoły trakcyjne (DMU), tego samego typu (identycznych konstrukcyjnie), które będą przeznaczone do realizacji pracy przewozowej w ruchu regionalnym z prędkością nie większą niż 120 km/h na różnych kategoriach linii kolejowych o peronach niskich, średnich i wysokich. Dostarczane pojazdy powinny spełniać ogólne wymagania w zakresie przystosowania do ruchu regionalnego przy spełnieniu warunku znacznych oszczędności w kosztach uruchamianych pociągów z uwagi na wykorzystanie tańszego lekkiego taboru. Do głównych zalet Pojazdów należy zaliczyć m.in.: ekonomiczny silnik spalinowy nowej generacji o niskim zużyciu paliwa, klimatyzacja kabiny maszynisty i części pasażerskiej, monitoring wnętrza pojazdu, tempomat. Konstrukcja oraz wyposażenie powinny zapewniać komfortową podróż w czasie przejazdu co najmniej do 4 godzin. Pojazd powinien być wyposażony w co najmniej 130 stałych miejsc siedzących. Przewoźnik chce pozyskać także ezt-y. To pojazdy w układzie dwu-, trój- lub czteroczłonowym. Zestawienie pojazdu predefiniowane fabrycznie z możliwością modyfikacji liczby członów w dalszej eksploatacji. Źródło: InfoRail

Komentarze