Arriva chce jeździć na trasie Warszawa – Kraków

Lokomotywa Vectron DB ze składem PKP Intercity
Arriva RP – przewoźnik operujący głównie na terenie województwa kujawsko-pomorskiego – chce od 11 grudnia jeździć na trasie Warszawa – Kraków. Z informacji uzyskanych przez nas wynika, że PKP PLK otrzymało od Arrivy RP wniosek na przejazdy w wolnej przepustowości na trasie Warszawa Wschodnia – Kraków Główny przez Centralną Magistralę Kolejową. Komentarz spółki potwierdza, ze wniosek taki rzeczywiście został złożony. – Arriva nie wyklucza uruchomienia większej liczby połączeń międzywojewódzkich w przyszłym rozkładzie jazdy, również we wspomnianej relacji Warszawa – Kraków. Obserwujemy rynek pod kątem potencjału pasażerskiego, nie tylko w regionach, ale również w długich międzyregionalnych relacjach. Efektem są między innymi już uruchomione połączenia w ofercie Multi Region – powiedziała Joanna Parzniewska, rzeczniczka spółki Arriva RP. Obecnie Arriva RP nie posiada taboru zdolnego jeździć z prędkością 160 km/h. W swoich zasobach nie ma też ani jednego elektrycznego zespołu trakcyjnego czy elektrycznej lokomotyw, które mogłyby z należytą prędkością poprowadzić pociągi po Centralnej Magistrali Kolejowej. Z uwagi na ograniczoną przepustowość CMK to właśnie takie pociągi preferowane są przez PKP PLK na tej szybkiej trasie. Nie oznacza to jednak, że takiego taboru Arriva RP nie może wypożyczyć. Spółka należy bowiem do koncernu Deutsche Bahn, którego zasoby taborowe są znacznie większe. DB posiada m.in. lokomotywy Vectron, które operowały już na krajowych szlakach z… pociągami PKP Intercity. Z kolei zdobycie wagonów nie stanowi już wielkiego problemu. Wolne zasoby wagonów ma zarówno DB, jak i Koleje Czeskie (w zeszłym roku wypożyczało je PKP Intercity). Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze