Coraz mniej wagonów sypialnych w PKP Intercity

Z przeprowadzonych badań dotyczących zasobów taborowych PKP Intercity wynika, że dostępność liczby wagonów z miejscami sypialnymi i do leżenia (sypialnych i kuszet) dedykowanych do obsługi pociągów sezonowych (w okresie wakacji letnich i ferii zimowych) zmniejsza się z roku na rok z uwagi na wieloletni okres eksploatacji tych wagonów. Jednocześnie, zdaniem Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, odczuwalne są efekty prowadzonych prac modernizacyjnych infrastruktury kolejowej w postaci poprawy czasów przejazdów pociągów dalekobieżnych. W związku z typowo sezonowym zapotrzebowaniem na kuszety i wagony sypialne oraz uwzględniając wysokie koszty ich modernizacji a następnie wykorzystanie przez około trzy do czterech miesięcy w roku, decyzje w tej sprawie wymagają wnikliwej analizy pod kątem racjonalności wydatkowania środków publicznych. Przeprowadzone przez PKP Intercity analizy wskazują na potencjalnie niską frekwencję w pociągu TLK „Prometeo”. Niniejsze badania wpłynęły na decyzję spółki, która nie przewiduje włączenia wagonu z miejscami do leżenia m.in. do tego składu kursującego z Gdyni do Krynicy. Spółka ponadto pasażerom proponuje przejazd z Gdyni do Krynicy w znacznie krótszym czasie pociągiem EIP 5102 (wyjazd z Gdyni Głównej o godzinie 17:24) z przesiadką do pociągu TLK 13200 „Luna” (wyjazd z Warszawy o godzinie 21:08), w którym znajduje się wagon z miejscami do leżenia kursujący bezpośrednio do Krynicy. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa poinformowało także, że analizuje możliwość budowania oferty przewozowej dla miejscowości uzdrowiskowych pod kątem zestawienia składów z uwzględnieniem wagonów sypialnych i kuszet. Podobnie działania przeprowadziła spółka PKP Intercity S.A. zanim wspólnie z ministrem podjęto decyzję, które z posiadanych przez przewoźnika wagonów będą poddane modernizacji w związku planowanym podniesieniem komfortu świadczonych usług przewozowych. Źródło: Inforail

Komentarze