Eurostar przewiózł w 2015 roku ponad 10 mln pasażerów

Firma Eurostar przewiozła w 2015 roku 10,4 mln pasażerów. To wynik prawie identyczny jak w roku 2014. Jednocześnie pogorszyły się wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Załamanie zainteresowania usługami przewoźnika nastąpiło na krótko w listopadzie, ale później Eurostar odrobił straty. Przychody Eurostaru w roku 2015 były gorsze od tych w roku 2014 o 46 mln funtów i wyniosły 821 mln funtów. Wypracowane zyski również są znacznie niższe. W roku 2014 wyniosły ponad 80 mln funtów, a w roku 2015 - 55 mln funtów. Liczba sprzedawanych biletów na pociągi Eurostaru przez znaczącą część roku była stabilna i zbliżona do sprzedaży w roku 2014 - łącznie przewiezionych zostało 10,4 mln pasażerów. Do załamania doszło jednak w połowie listopada, kiedy to w Paryżu miał miejsce atak terrorystyczny. Eurostar szybko jednak zaczął odrabiać straty, bo już w grudniu zainteresowanie usługami przewoźnika wróciło do normy, a w tej chwili prognozy na cały 2016 rok zakładają wyższy wynik niż za rok 2015. 10,4 mln pasażerów to znacznie mniej, niż zakładały prognozy z pierwszych lat po uruchomieniu połączeń. Jeszcze roku 1996 prognozowano, że osiem lat później z linii będzie korzystać rocznie 21,4 mln pasażerów. W roku 2007 Eurostar zweryfikował zainteresowanie ofertą i oszacował liczbę przewiezionych pasażerów na 10 mln w roku 2010. Tego celu jednak również nie udało się wówczas osiągnąć. W tym roku Eurostar stawia sobie za cel zwiększenie liczy pasażerów korzystających z usług przewoźnika. Jest to bezpośrednio związane z nowym taborem - pociągami Velaro, któe są kolejno oddawane do eksploatacji. Osiem z siedemnastu pociągów Velaro e320 jest już na trasie Londyn - Paryż. Na ich pokładzie można skorzystać z bezprzewodowego internetu, ale można też korzystać z technologii GoMedia, która zapewnia oglądanie telewizji, filmów, wiadomości, korzystanie z gier, a także rozrywkę dla dzieci. Na pokładzie pociągu można na żywo śledzić rzeczywiste położenie pociągu, za pomocą aplikacji na telefony komórkowe. Nowe pociągi mają pozwolić na ekspansję międzynarodowych połączeń Eurostaru. Flota przewoźnika na tę chwilę nie w pełni odpowiada europejskim standardom interoperacyjności oraz narzuca obsługę linii tylko między Wielką Brytanią, Francją i Belgią. Wkrótce to się jednak zmieni. W pierwszej kolejności pociągi e320 będą obsługiwały trasy z Londynu do Paryża i Brukseli, ale Velaro jest także przystosowane m.in. do sieci holenderskiej. W tej chwili przewoźnik zapowiada, że połączenia z Londynu do Amsterdamu ruszą w 2017 roku. W planach jest też uruchamianie połączeń z innymi miastami Francji, a także kursy do Kolonii. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze