Modernizacja trasy Wrocław-Poznań

Krótsza i bezpieczniejsza podróż, a także komfortowa obsługa pasażerów za sprawą nowoczesnej i przyjaznej infrastruktury pasażerskiej – to efekty prowadzonych przez PKP PLK prac pomiędzy Poznaniem a Czempiniem, które zakończą się jeszcze w tym roku. Spółka poinformowała, że prace na 32 km odcinku trasy Wrocław – Poznań idą sprawnie i zgodnie z harmonogramem. Po ich zakończeniu pociągi pojadą z prędkością 160 km/h. Dzięki temu podróż z Czempinia do Poznania skróci się o 30 minut. Modernizacja linii kolejowej Wrocław – Poznań, na odcinku Poznań – Czempiń wkracza w zasadniczy etap
Na stacji Czempiń od 21 marca pasażerowie mogą korzystać z nowego peronu i przejścia pod torami. Po wyremontowanych torach pociągi pojadą szybciej, co skróci czas podróży pomiędzy Poznaniem a Czempiniem i na trasie do Wrocławia. Możliwy będzie przejazd pociągów z prędkością nawet 160 km/h – informują PKP PLK. Obecnie między Luboniem a Puszczykówkiem wymieniany jest tor, montowane są nowe słupy i sieć trakcyjna. Poprawi się standard obsługi podróżnych. Zmodernizowane perony wyposażone będą w wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz czytelne oznakowanie. Obiekty będą dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Wyremontowane zostaną także obiekty inżynieryjne, a dzięki przebudowie 9 przejazdów kolejowo – drogowych wzrośnie poziom bezpieczeństwa. Prace obejmą także m.in. modernizację torów, sieci trakcyjnej i peronów na stacji Mosina oraz położenie nowego toru i zamontowanie słupów i sieci trakcyjnej między Mosiną a Puszczykówkiem. Wiadukt kolejowy na ul. Czechosłowackiej zastąpi newralgiczny przejazd w poziomie szyn. Wiosną rozpoczęły się zasadnicze prace. Po wykonaniu robót, również tych prowadzonych przez miasto, mieszkańcy zyskają bezpieczny przejazd z szeroką jezdnią, chodnikiem i ścieżką rowerową. Z chodnika bezpośrednio na perony przystanku Poznań Dębiec, będzie można wejść zadaszonymi schodami lub wjechać windami. Zakończenie kolejowej części wiaduktu planowane jest w lipcu br. Bezkolizyjny przejazd między Poznaniem a Mosiną zapewni wiadukt w Łęczycy. Powstający obiekt zastąpi istniejący przejazd kolejowo – drogowy. Podobnym ułatwieniem będzie wiadukt kolejowy w Mosinie na ul. Śremskiej. Prace przy nim rozpoczną się w kwietniu. Zakończenie prac zaplanowane jest na koniec 2016 r. Umowy na zakończenie robót modernizacyjnych, na linii kolejowej E59 zostały podpisane w ramach projektu POIiŚ 7.1-5.1 „Modernizacja linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, Etap III, odcinek Czempiń – Poznań – faza II.” Wartość kontynuowanych robót to około 360 mln zł. Zakończenie całości prac zaplanowane jest na koniec 2016 r. Źródło: Inforail

Komentarze