Wszystkie spalinowozy są już na stanie przewoźnika.
W drugiej połowie lutego do PKP Cargo przekazana została ostatnia z 30 lokomotyw spalinowych serii SM48 zmodernizowanych przez Newag dla giełdowego przewoźnika na podstawie umowy z maja 2013 r. wartej 139,2 mln złotych. Po modernizacji lokomotywy otrzymały oznaczenie ST48 (typ 15D).
Zgodnie z założeniami technicznymi ostoja, ramy wózków, silniki trakcyjne, zbiorniki paliwa oraz urządzenia cięgłowo-zderzne poddane zostały naprawie głównej wraz z modernizacją. Natomiast całe nadwozie lokomotywy jest nowe.
W lokomotywach zamontowany został silnik spalinowy 3512C firmy Caterpillar, nowoczesne systemy sterowania i zasilania, układ hamulcowy Knorr Bremse oraz nowoczesne podzespoły mechaniczne pozwalające na znaczne zredukowanie zużycia paliwa i oleju silnikowego. Zbudowana została nowa kabina maszynisty, wyposażona w dwa pulpity sterownicze, po jednym dla każdego kierunku jazdy, klimatyzację, część socjalną wyposażoną w kuchenkę, lodówkę i umywalkę. Ponadto pojawiły się nowe osłony przedziału maszynowego.
Jak zapewnia producent, modernizacja zapewniła znaczne podniesienie funkcjonalności i niezawodności oraz zwiększyła moc lokomotywy wraz ze zmniejszeniem kosztów obsługi. – Dzięki zastosowaniu nowoczesnych podzespołów zredukowano szkodliwy wpływ lokomotywy na środowisko naturalne – podkreśla Łukasz Mikołajczyk z Newagu. Źródło: Rynek Kolejowy
Komentarze
Prześlij komentarz