Newag zakończył modernizację lokomotyw dla PKP Cargo

Wszystkie spalinowozy są już na stanie przewoźnika. W drugiej połowie lutego do PKP Cargo przekazana została ostatnia z 30 lokomotyw spalinowych serii SM48 zmodernizowanych przez Newag dla giełdowego przewoźnika na podstawie umowy z maja 2013 r. wartej 139,2 mln złotych. Po modernizacji loko­mo­tywy otrzymały oznaczenie ST48 (typ 15D). Zgod­nie z zało­że­niami tech­nicz­nymi ostoja, ramy wóz­ków, sil­niki trak­cyjne, zbior­niki paliwa oraz urzą­dze­nia cięgłowo-zderzne poddane zostały napra­wie głów­nej wraz z modernizacją. Natomiast całe nadwozie lokomotywy jest nowe. W lokomotywach zamontowany został sil­nik spa­li­nowy 3512C firmy Caterpillar, nowo­cze­sne sys­temy ste­ro­wa­nia i zasi­la­nia, układ hamulcowy Knorr Bremse oraz nowoczesne pod­ze­społy mecha­niczne pozwa­la­jące na znaczne zre­du­ko­wa­nie zuży­cia paliwa i oleju sil­ni­ko­wego. Zbudowana została nowa kabina maszy­ni­sty, wypo­sa­żona w dwa pul­pity ste­row­ni­cze, po jed­nym dla każ­dego kie­runku jazdy, kli­ma­ty­za­cję, część socjalną wypo­sa­żoną w kuchenkę, lodówkę i umywalkę. Ponadto pojawiły się nowe osłony przedziału maszynowego. Jak zapewnia producent, moder­ni­za­cja zapewniła znaczne pod­nie­sie­nie funk­cjo­nal­no­ści i niezawodności oraz zwięk­szyła moc loko­mo­tywy wraz ze zmniejszeniem kosztów obsługi. – Dzięki zasto­so­wa­niu nowo­cze­snych pod­ze­spo­łów zre­du­kowano szko­dli­wy wpływ loko­mo­tywy na środo­wi­sko naturalne – podkreśla Łukasz Mikołajczyk z Newagu. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze