Newag zamierza złożyć ofertę na dostawę 50 sztuk lokomotyw dla OBB Austria

Lokomotywa Gryffin - Newag
W segmencie lokomotyw elektrycznych w pierwszym kwartale Newag zamierza złożyć ofertę w postępowaniu ogłoszonym przez OBB Austria na dostawę 50 sztuk lokomotyw sześcioosiowych. Jak informuje producent przeszedł on pozytywnie proces prekwalifikacji. Ale to nie wszystko. Newag zaznacza, że kontynuowane będą rozmowy z kilkoma przewoźnikami zainteresowanymi zakupem lokomotyw 4 i 6-osiowych. Jakimi? Tego na razie nie podano. Ponadto producent twierdzi, że intensyfikuje proces dopuszczenia lokomotyw elektrycznych do eksploatacji na terenie kilku krajów europejskich. W dniu 30 stycznia 2016 roku spółka podpisała umowę na dostawę 5 sześcioosiowych lokomotyw elektrycznych Dragon dla FTLPolska, natomiast w grudniu zawarła umowę na dostawę 5 lokomotyw Griffin, docelowo dla Lotos Kolej (leasing). Newag nie kryje także zainteresowania dalszymi modernizacjami lokomotyw. Jak poinformował producent w segmencie pojazdów spalinowych spodziewa się pozyskać kilka zamówień (do czterech sztuk) w łącznej liczbie 8-10 lokomotyw 6Dg. Oczekuje ogłoszenia postępowania na modernizację kolejnej partii lokomotyw 15D w liczbie ponad 40 sztuk z terminem realizacji dostaw do końca 2018 roku. Nie mniej jednak firma podała, iż naprawy rewizyjne są mało rentowne. Spółka przypomina też, że w dniu 7 sierpnia 2015 roku zawarła kolejną umowę ze spółką PKP Intercity. Jej przedmiotem jest wykonanie napraw rewizyjnych lokomotyw elektrycznych wraz ze świadczeniami dodatkowymi. I wreszcie ważnym projektem, którego realizacja rozpoczęła się w 2015 roku to projekt szerokiej modernizacji lokomotywy spalinowej typu M62 z przeznaczeniem na rynek polski oraz wschodni. Dotychczasowe bardzo duże doświadczenie konstruktorów Działu Badań i Rozwoju w zakresie projektowania lokomotyw spalinowych pozwoliło na podjęcie się tego projektu stosując innowacyjne i nowoczesne rozwiązania techniczne – informuje Newag. Rozpoczęły się również prace projektowe nad druga generacją lokomotyw spalinowych serii SM/ST48 obejmujące głownie zakres układu chłodzenia silnika spalinowego i konstrukcji nadwozia pojazdów. Źródło: Inforail

Komentarze