Nowe oblicze stacji kolejowej Bochnia

PKP PLK informują, że zadbały również o komfort podróżnych. Duży zakres zmian widać na stacji Bochnia, gdzie wybudowane zostało przejście podziemne, łączące dwie części miasta podzielone linią kolejową. Nowe oblicze zyskały również perony, wyposażone w wiaty, ławki, system nagłośnienia i informacji pasażerskiej. Stacja została w pełni dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Zamontowano m.in. windy, a także podwyższono perony, dzięki czemu łatwiej jest wsiadać i wysiadać z pociągu. Prace modernizacyjne w Bochni wpłynęły znacząco na funkcjonalność układu komunikacyjnego miasta. 
W ciągu ulicy Krzeczowskiej powstał wiadukt kolejowy, który zastąpił dotychczasowy przejazd, co pozytywnie wpływa na poprawę bezpieczeństwa i płynność ruchu samochodowego w rejonie miasta. Diametralna poprawa nastąpiła również po przebudowaniu obiektu w ciągu ul. Wygoda, gdzie pierwotnie odbywał się ruch wahadłowy. Obecnie istnieje możliwość jednoczesnego przejazdu samochodów w obu kierunkach. Również zmodernizowane obiekty inżynieryjne, w ciągu ul. Wodociągowej i ul. Majora Bacy, stały się wygodniejsze dla użytkowników. Zmodernizowany przez PKP S.A. dworzec kolejowy w Bochni został oddany do użytku w kwietniu 2012 r. Prace remontowe objęły m. in. odnowienie elewacji, wymianę dachu, drzwi i okien oraz wszystkich instalacji sanitarnych i elektrycznych. Budynek zyskał nowoczesną i bardziej przyjazną przestrzeń pasażerską, dostosowaną do potrzeb osób niepełnosprawnych. Przygotowano także pomieszczenie dla matki z dzieckiem. Z myślą o bezpieczeństwie podróżnych, w obiekcie został zainstalowany nowoczesny monitoring. PKP PLK informują, że obecnie prowadzone są też intensywne prace na czterech stacjach: Tarnów Mościce, Tarnów, Ropczyce i Sędziszów Małopolski. Już na początku kwietnia rozpocznie się wzmacnianie podłoża na szlaku Ropczyce – Sędziszów Małopolski. Na pozostałych odcinkach trwają roboty związane z przebudową dróg oraz prace okołotorowe. Wybudowane zostaną także 4 nowe wiadukty drogowe (m.in. w Woli Rzędzińskiej, w ciągu drogi powiatowej Wola Rzędzińska – Ładna – Skrzyszów). Wśród ważniejszych obiektów na obszarze modernizowanej linii zaplanowano także przebudowę wiaduktów kolejowych w Tarnowie w ciągu Al. Tarnowskich i ul. Gumniskiej. W miejscu przewidzianych do likwidacji 2 przejazdów kolejowych kat. A w miejscowości Czarna i Grabiny (w ciągu dróg powiatowych) wybudowane zostały wiadukty kolejowe. W ramach projektu modernizowany jest system i urządzenia odpowiedzialne za bezpieczny i sprawny przejazd pociągów. Powstaną również dwa Lokalne Centra Sterowania Ruchem Kolejowym (LCS), które pozwalają przygotować i obsługiwać kursowanie pociągów na dłuższych odcinkach linii. Źródło: Inforail

Komentarze