PLK usprawni pracę dróżników

Zwiększenie bezpieczeństwa na sieci kolejowej, poprawa płynności ruchu pociągów oraz większy komfort pracy – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A za ponad milion złotych montują nowoczesny System Wspomagania Dróżnika Przejazdowego. Komputerowy podgląd na ruch przejeżdżających pociągów działa już na blisko 400 posterunkach dróżników w całej Polsce. Głównym celem wdrożenia Systemu Wspomagania Dróżnika Przejazdowego (SWDP) jest poprawa bezpieczeństwa. Dzięki pełnej informacji o ruchu pociągów, przedstawionej na monitorze, dróżnik zna sytuację na linii. Tym samym z większą wiedzą podejmuje decyzje dotyczące bezpieczeństwa na skrzyżowaniu toru i drogi. Dróżnik obsługujący przejazd kolejowo-drogowy ma realny wpływ na bezpieczeństwo pasażerów, pociągów i kierowców. Informacje o zamknięciu rogatek otrzymuje bezpośrednio od dyżurnego. System SWDP dodatkowo, poza informacją od dyżurnego, zapewnia dane o pociągach, które mają przejechać przez obsługiwany posterunek – to cyfrowa informacja o rozkładzie jazdy i ewentualnych odstępstwach od niego, a także prowadzonych na linii remontach. – Informacje są przekazywane bezprzewodowo za pomocą sygnału sieci GSM. Dzięki temu ograniczono awaryjność systemu oraz zmniejszono koszty montażu, gdyż nie trzeba układać setek kilometrów kabli. Urządzenia, zamontowane na posterunkach są proste w instalacji, cechuje je niska awaryjność i pobierają ośmiokrotnie mniej prądu niż zwykły komputer – powiedział Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze