Poseł chce zmiany taboru obsługującego pociąg IC Korczak

ED74-014 jako pociąg TLK 31106 KINGA
Poseł Jarosław Zieliński zwraca uwagę na niedostosowanie taboru obsługującego między innymi pociąg Korczak do kategorii InterCity. Zauważa, że w przypadku innych składów IC znajduje się w nich wagon barowy. Ale to nie wszystko. Zdaniem posła pociągi, które nie spełniają właściwych standardów - klimatyzacja, przedziały sześciomiejscowe, wspomniany wagon barowy, dostępność dla niepełnosprawnych, miejsce dla osób z rowerami, nie powinny kursować jako IC. Poseł zwrócił się, w związku z powyższym, do Ministra Infrastruktury i Budownictwa, z prośbą o natychmiastowe i trwałe wycofanie z połączenia Korczak taboru obsługującego ten pociąg i zastąpienie go wagonami. Jest on, zdaniem Jarosława Zielińskiego, często opóźniony ze względu na awarie taboru - tzw. "resetowanie" komputerów. Pociąg jedzie z Krakowa i w Białymstoku jest skomunikowany do Suwałk, co często opóźnia też to połączenie regionalne. Przypomnijmy, że IC Korczak obsługują jednostki ED74. Co więcej. Poseł przypomina, że w zamówieniu na 20 pociągów PESADart zapisana jest opcja zakupu kolejnych 10 sztuk. Wnioskuje zatem o nabycie tych składów w ramach kolejnego projektu taborowego. Powinny one zostać skierowane do obsługi połączeń z Białegostoku do Poznania i dalej do Szczecina, Bydgoszczy i Krakowa. Projekt ten za podstawowy wskaźnik miałby zwiększenie liczby pasażerów poprzez zachowanie połączeń bezpośrednich o jednolitym standardzie na całej linii i byłby komplementarny z projektami zakupu wagonów dla połączenia Warszawa – Szczecin oraz zakupu Dartów i Flirtów. Poseł zwraca się ponadto do Ministra o analizę możliwości wydłużenia nowych pociągów wagonowych Szczecin – Poznań – Warszawa do Białegostoku i ewentualnie Suwałk. Efektem byłoby lepsze wykorzystanie taboru oraz przywrócenie niezbędnych połączeń bezpośrednich. Wyjaśnienia wymagają także, zdaniem Jarosława Zielińskiego, plany odnośnie podniesienia jakości taboru na odcinku Białystok - Ełk - Olsztyn - Gdynia/Wrocław. Są to jedne z najgorszych pociągów na całej sieci kolejowej w Polsce, pomimo dość dobrej frekwencji pasażerów. Poseł pyta zatem kiedy można spodziewać się wymiany taboru na klimatyzowany? oraz czy na odcinku Białystok – Olsztyn można skrócić czas jazdy pociągów tak, aby wszystkie były w całości prowadzone nowoczesnymi lokomotywami spalinowymi w czasie nie dłuższym niż 3 i pół godziny? Pytania ciekawe, czekamy na stanowisko MIB. Do tematu będziemy wracać. Na razie ani MIB ani PKP Intercity nie zareagowały na interwencję posła. Jednostki ED74 nadal obsługują połączenia kategorii Intercity. Nie wydaje nam się, aby zmiana ich na inny tabor była możliwa. Nie od dziś wiadomo, że sytuacja przewoźnika w kwestii wagonów jest dość napięta i zastąpienie nimi popularnych Edyt jest raczej niemożliwe. Źródło: Inforail

Komentarze