Przewozy Regionalne otwierają nowoczesną myjnię

Przewozy Regionalne uroczyście uruchomiły najnowocześniejszą myjnię całopojazdową w Polsce. Na oczach samorządowców i dziennikarzy w bardzo sprawny sposób umyto zmodernizowany ezt EN57, popularnie nazywany tygrysem. Nowa myjnia może obsłużyć każdy typ taboru posiadany przez Przewozy Regionalne. Powstała w nowo wybudowanej hali na terenie Sekcji Utrzymania i Napraw Taboru PR w Lesznie. Hala jest wyposażona w urządzenia pracujące w zamkniętym obiegu wody, posiada też instalację oczyszczającą ścieki. Zamontowane zostały systemy do zmiękczania i demineralizacji wody i jej odzysku. Główne urządzenie myjące to całkowicie zautomatyzowana ruchoma myjnia bramowa wyposażona w dwie szczotki pionowe do mycia boków pojazdu oraz dwie szczotki umożliwiające mycie przodu i tyłu oraz skosów przydachowych pociągów. Czas podstawowego mycia jednostki elektrycznej EN57 to prawie 30 minut. Oczywiście, w myjni można umyć wszystko – od lokomotyw manewrowych, przez wagony pasażerskie, po wszystkie dostępne w Polsce ezt. Ponadto Przewozy Regionalne będą, w miarę możliwości, szukały zleceń na mycie taboru wśród innych przewoźników. – Inwestycja w zaplecza taborowe to nieodzowny element zmian w spółce Przewozy Regionalne. W ramach restrukturyzacji, którą obecnie prowadzimy, zmodernizujemy i kupimy nowe pojazdy, ale równie ważne jest ich utrzymanie w należytym stanie – powiedział Tomasz Pasikowski, prezes zarządu Przewozów Regionalnych. Inwestycja kosztowała prawie 5,2 mln zł. Ponad 3,8 mln pochodzi z dofinansowania Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. To nie koniec inwestycji w Lesznie. Obok myjni wkrótce powstanie hala do wysokiego składowania części zamiennych. Powstanie też nowy budynek socjalny dla pracowników. W następnych latach Leszno ma przejąć większość zadań obsługowych taboru PR realizowanych w województwie wielkopolskim. Oznaczać to będzie propozycje przenosin pracowników z innych, mniejszych zakładów PR, a także nowe stanowiska pracy dla mieszkańców Leszna i okolic. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze