Przyspieszą pociągi między Krakowem a Rzeszowem

Do półtorej godziny skróci podróż pociągiem pomiędzy Krakowem a Rzeszowem modernizacja linii kolejowej E30. Inwestycja obejmuje przebudowę blisko 140 km torów. Po zakończeniu prac, czas przejazdu najszybszym ekspresem pomiędzy stolicami Małopolski i Podkarpacia wyniesie ok. 90 minut. Składy pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. W ramach prowadzonych robót, przebudowanych lub wybudowanych zostanie łącznie 139 wiaduktów, mostów i estakad. To jedno z największych przedsięwzięć realizowanych obecnie przez Polskie Linie Kolejowe. Intensywne prace prowadzone są obecnie na czterech stacjach: Tarnów Mościce, Tarnów, Ropczyce i Sędziszów Małopolski. Na początku kwietnia rozpocznie się wzmacnianie podłoża na szlaku Ropczyce – Sędziszów Małopolski. Na pozostałych odcinkach trwa przebudowa dróg prace w rejonie torów. Wybudowane zostaną 4 nowe wiadukty drogowe, m.in. w Woli Rzędzińskiej, w ciągu drogi powiatowej Wola Rzędzińska – Ładna – Skrzyszów. W Tarnowie zaplanowana jest przebudowa wiaduktów kolejowych w ciągu Al. Tarnowskich i ul. Gumniskiej. Nowe wiadukty już zostały wybudowane w miejscu przewidzianych do likwidacji przejazdów kolejowych w miejscowościach Czarna i Grabiny. Modernizowane są urządzenia odpowiadające za sprawny przejazd pociągów. Powstaną także dwa lokalne centra sterowania ruchem, mające obsługiwać kursowanie składów na dłuższych odcinkach linii E30. Na części trasy już widać efekty modernizacji. Stacja w Bochni ma przejście podziemne, łączące dwie części miasta podzielone linią kolejową, przebudowano perony i dostosowano je do potrzeb niepełnosprawnych. Są teraz wyższe, zamontowane zostały windy, wiaty i nowoczesny system informacji pasażerskiej. Zmodernizowano dworzec kolejowy. Poprawiony został także układ komunikacyjny miasta: w ciągu ulicy Krzeczowskiej powstał wiadukt kolejowy, który zastąpił dotychczasowy przejazd, a przebudowa przejazdu na ul. Wygoda pozwoliła zlikwidować ruch wahadłowy. Modernizacja linii objęła także prace na rzecz zmniejszenia oddziaływania linii na środowisko. Zastosowanie szyn bezstykowych zmniejszyło hałas, który dodatkowo ograniczają ekrany akustyczne. Z kolei przepusty pod torami zostały tak wykonane, by mogły nimi przechodzić małe zwierzęta. źródło: ekonomia.rp.pl

Komentarze