Punktualność pociągów na polskiej kolei jest coraz lepsza

Punktualność pociągów na polskiej kolei wyniosła w 2015 r. 92,36% i poprawiła się w stosunku do 2014 r., kiedy wyniosła 91,07%. W ubiegłym roku zmniejszyło się też średnie opóźnienie pociągów. W 2015 r. średnie opóźnienie pociągów z wyłączeniem pociągów opóźnionych poniżej 5 minut wyniosło 19 min. 52 sek., podczas gdy w 2014 r. było to prawie 22 minuty. W IV kwartale 2015 r. punktualność kolejowych przewozów pasażerskich kształtowała się na poziomie 91,92% i poprawiła się w stosunku do poprzedniego kwartału, kiedy wynosiła 89,94% – poinformował UTK. Średni czas opóźnień pociągów w chwili przybycia do celu (wraz z opóźnieniami do 5 minut) wyniósł 8 minut i 17 sekund. Największy odsetek stanowiły pociągi opóźnione w momencie przybycia do 5 minut – 64,7% (62,3 tys.), natomiast pociągi opóźnione w momencie przybycia od 5 do 60 minut stanowiły 33,9% (32,6 tys.) wszystkich opóźnionych pociągów. W IV kwartale licencjonowani przewoźnicy kolejowi uruchomili łącznie 420,4 tys. pociągów, o ok. 16 tys. więcej niż w III kwartale 2015 roku. 1 057 pociągów miało opóźnienie powyżej godziny, a 292 powyżej dwóch godzin. Pod tym względem nastąpiła poprawa w stosunku do III kwartału, kiedy liczby te wyniosły: 1434 i 433. Licencjonowani przewoźnicy kolejowi w IV kwartale odwołali 551 pociągów. Najwięcej opóźnień miały pociągi PKP Intercity, które jeżdżą po długich trasach i stad mają większe prawdopodobieństwo na utrudnienia w ruchu. Punktualność PKP Intercity w IV kw. 2015 r. wyniosła 79,45%. Spośród przewoźników lokalnych najbardziej punktualne były: WKD (99,59%), PKP SKM w Trójmieście (98,99%), UBB (98,75%) i ŁKA (97,86%). Najmniej punktualne były Koleje Mazowieckie (88,02%) i Koleje Śląskie (88,30%). Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze