Strategia PKP Cargo na najbliższe lata

Główne cele postawione przez PKP Cargo to utrzymanie statusu niekwestionowanego lidera przewozów kolejowych w kraju, kompleksowa obsługa międzynarodowego ruchu towarowego przez Polskę oraz zdobycie pozycji wiodącego operatora intermodalnego w Europie Środkowo-Wschodniej. Plany rozwojowe i działania na rzecz ich realizacji PKP Cargo zawarło w strategii na lata 2016-2020. Dążenie do ich osiągnięcia pozwoli zwiększyć skalę działalności i w większym stopniu uniezależnić Grupę PKP Cargo od podstawowych obecnie rynków - węgla i kruszyw. - Rok 2016 jest pierwszym rokiem, w którym realizujemy nową strategię Grupy PKP Cargo. Będziemy analizować uzyskiwane efekty, w szczególności pod kątem opłacalności ponoszonych nakładów. Jeżeli sytuacja w otoczeniu zewnętrznym będzie się zmieniać w sposób wymagający reakcji z naszej strony, będziemy strategię aktualizować, zawsze mając na uwadze interes spółki i jej akcjonariuszy - podkreśla Maciej Libiszewski, prezes PKP Cargo. W 2015 roku PKP Cargo budowało fundamenty dla wzmacniania pozycji w kraju i ekspansji na rynki zagraniczne. Realną dźwignią działalności operacyjnej było przejęcie spółki AWT oraz podpisanie umowy na zakup aktywów kolejowych PKN Orlen. Uzupełnieniem przejęć było nawiązanie strategicznej współpracy z HŽ Cargo, narodowym przewoźnikiem Chorwacji, dające PKP CARGO dostęp do portów Adriatyku. Odpowiadając na potrzeby rynku, w 2015 r. przewoźnik powiększyło za blisko 7 mln zł terminal kontenerowy w Poznaniu Franowie oraz rozpoczęło rozbudowę terminala intermodalnego w Paskowie pod Ostrawą. To obiekt obsługujący m.in. zagłębie samochodowe w Czechach, Słowacji i południowej Polsce. W 2015 r. PKP Cargo także podpisało historyczną umowę na zakup 15 lokomotyw wielosystemowych do obsługi ruchu transgranicznego. Źródło: Kurier Kolejowy

Komentarze