Trzy miesiące po debiucie pociągów Flirt3 w barwach PKP IC

Z końcem grudnia 2015 roku na polskich szlakach kolejowych zadebiutowały pojazdy Flirt3, dostarczone PKP Intercity przez Stadler Polska. Właśnie mijają trzy miesiące od ich liniowej premiery. Jak przebiega dotychczasowa eksploatacja? Pytamy producenta. Drobne usterki, które wystąpiły w pierwszej fazie użytkowania pojazdów zostały zdiagnozowane i wyeliminowane – mówi nam Paweł Gręda, Kierownik Serwisu Stadlera na Polskę. Wygląda zatem na to, że przewoźnik powinien być z jednostek zadowolony. Podobnie, jak ze współpracy z ich producentem. Stadler oraz PKP Intercity ściśle współpracują w zakresie utrzymania oraz obsługi pojazdów aby zapewnić ich bezpieczną oraz bezawaryjną eksploatację. Co więcej, producent w dalszym ciągu wspiera pracowników przewoźnika w zakresie bieżącej eksploatacji pojazdów – mówi Paweł Gręda. Jak się dowiedzieliśmy w ciągu trzech miesięcy liniowej eksploatacji Flirty przekroczyły łączny przebieg 1,5 mln km. Co ważne wprowadzenie do ruchu m.in. tych składów pomogło przewoźnikowi w odzyskaniu pasażerów. Jak informowaliśmy na łamach InfoRail podróżni zaczęli wracać do kolei. Znaczna poprawa jakościowa na trasie Warszawa – Olsztyn okazała się zabójcza w skutkach dla PolskiegoBusa, który zlikwidował wszystkie kursy w tej relacji. Ta wspomniana poprawa to przede wszystkim zamiana składów wagonowych na nowoczesne Flirty. Pasażerowie to zauważyli. Składy wyprodukowane przez Stadlera oferują szybką i komfortową podróż, a poza tym m.in. dostęp do WiFi, usługi, z której nie skorzystamy nawet w Pendolino. Co więcej podróżuje się szybciej. Pojazdy dostarczone przez Stadler mogą rozpędzić się do 160 km/h. Na wspomnianej trasie Warszawa – Olsztyn składy wagonowe takich prędkości raczej nie rozwijały, ponieważ, z pewnymi wyjątkami, były prowadzone lokomotywami EP/U 07. I wreszcie niezawodność. Jak informuje producent Flirtów wymagania kontraktowe w zakresie współczynników są spełnione. Przypomnijmy, że zgodnie z umową zawartą między stronami, za serwisowanie składów odpowiada ich producent. Źródło: Inforail

Komentarze