Zarząd Kolei Rosyjskich RŻD rozwoju sieci dużych prędkości na terytorium kraju

Szybki pociąg Sapsan kursujący na trasie z Moskwy do Sankt Petersburga
Zarząd Kolei Rosyjskich RŻD przyjął zaktualizowaną wersję dokumentu, który precyzuje tempo i zakres prac dotyczących rozwoju sieci dużych prędkości na terytorium kraju. Planowana sieć ma powstać do 2030 roku. Wart 5 bilionów rubli (ok. 13 mld euro) program zakłada przede wszystkim budowę nowoczesnych linii dużych prędkości Moskwa - Kazań - Jekaterynburg, Moskwa - Adler oraz Moskwa - Petersburg. Uwzględnia on także powstanie kilku innych tras o mniejszym znaczeniu, łączących duże ośrodki z miastami w regionach. Realizacja programu budowy KDP w Rosji została podzielona na trzy zasadnicze etapy. Pierwszy etap dotyczy budowy oraz uruchomienia zapowiadanej wcześniej linii Moskwa - Kazań. Jednocześnie ma powstać trasa regionalna z Moskwy do Tuły, z Czelabińska do Jekaterynburga oraz z Tuły do Biełgorodu. RŻD zapowiada także uruchomienie trasy z Jekaterynburga do Niżnego Tagiłu oraz z Nowosybirska do Barnaułu. Częścią programu jest także zaprojektowanie sprawnego połączenia towarowego z portem Ust-Ługa. Między rokiem 2021 a 2025 mają natomiast powstać linie: Rostów - Krasnodar - Adler, Tuła - Woroneż, a także przedłużenie trasy Moskwa - Kazań - do Jełabugi. W ostatnim etapie realizacji przyjętego programu, w latach 2026 - 2030, ma powstać linia z Moskwy do Petersburga. Powstanie też przedłużenie trasy z Jełabugi do Jekaterynburga oraz z Woroneżu do Rostowa. Niedawno Koleje Rosyjskie zaoferowały współpracę w dziedzinie budowy kolei dużych prędkości przedstawicielom firm japońskich. - Doświadczenie naszych japońskich kolegów w dziedzinie budowy i eksploatacji szybkich linii jest dla nas bardzo ważne. Zapraszamy japońskie firmy do współpracy w tej dziedzinie – czytamy w komunikacie RŻD. Wiadomo też, że w budowę pierwszej linii, z Moskwy do Kazania, są zaangażowani Chińczycy. W Rosji, w ramach przyjętego planu, ma powstać w Rosji około 4 tys. km nowych linii kolejowych. Źródlo: Rynek Kolejowy

Komentarze