250 mln euro na linię kolejową Warszawa-Lublin

Ćwierć miliarda euro kredytu udzielił Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) zarządzającej infrastrukturą spółce PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK). Pieniądze będą współfinansować modernizację linii kolejowej Warszawa-Lublin na międzynarodowym korytarzu Morze Północne – Morze Bałtyckie. Kredyt pomoże także zrewitalizować linię objazdową Łuków – Lublin, z której skorzystają pociągi towarowe i pasażerskie. Inwestycja w strategicznym korytarzu TEN-T od Morza Północnego do Bałtyku, dającego także połączenie z granicą Ukrainy, zwiększy przepustowość i pozwoli na skrócenie czasu przejazdu składów. Poprawi wygodę podróżujących do pracy do Warszawy i Lublina. Zmodernizowana trasa kolejowa zapewni też poprawę bezpieczeństwa dzięki zastosowaniu najnowszych urządzeń i systemów bezpieczeństwa. Dzięki oferowanym przez EBI konkurencyjnym warunkom finansowania, PLK będzie mogła skorzystać z niższych kosztów finansowania oraz długiego okresu spłaty kredytu. Według prezesa PLK Ireneusza Merchel, współpraca z EBI pokazuje PLK jako wiarygodnego partnera biznesowego. - Kredyt EBI wspiera największy w historii program inwestycyjny na kolei. Aby poprawić stan infrastruktury i wzmocnić pozycję kolei w systemie transportowym kraju, korzystamy ze wszystkich dostępnych źródeł finansowania inwestycji – twierdzi Merchel. Zdaniem wiceprezesa EBI László Baranyay odpowiedzialnego za działalność banku na terenie Europy Środkowej, pożyczka EBI poprawi jakość połączeń kolejowych wzdłuż strategicznego korytarza. POzowli przy tym zachować pozytywny wpływ na środowisko, poprawę bezpieczeństwa, przepustowości i szybkości kursowania pociągów. - Modernizacja połączeń kolejowych będzie również miała pozytywny wpływ na rozwój gospodarczy Polski - uważa Baranyay. Projekt Warszawa – Lublin, to kolejne przedsięwzięcie współfinansowane ze środków krajowych i unijnych, będące efektem współpracy między EBI a PLK. Dotychczas EBI udzielił Polskim Liniom Kolejowym 15 kredytów o łącznej wartości ok. 2,3 miliarda euro. EBI wspiera inwestycje kolejowe w Polsce od 25 lat. Dzięki jego kredytom modernizowana jest także infrastruktura drogowa. Żródło: ekonomia.rp.pl

Komentarze