Czy PKP Intecity kupi kolejne Darty?

Taką możliwość przewiduje umowa zawarta przez PKP Intercity z PESĄ. Rozpatrując potencjalne możliwości zakupu taboru przez PKP Intercity SA należy podkreślić, że przewoźnik musi definiować swoje potrzeby zakupowe na podstawie m.in. specyfiki tras po których tabor ma się poruszać, jego walorów eksploatacyjnych i ekonomicznych oraz preferencji pasażerów – informuje Piotr Stomma, wiceminister infrastruktury i budownictwa. Mając na uwadze, że nadal spora grupa klientów kolei preferuje podróżowanie składami tradycyjnymi, uznając je za najbardziej komfortowe, szczególnie w odniesieniu do przejazdów wielogodzinnych wykonywanych jednym składem, a także łatwą zastępowalność taboru w sytuacjach awaryjnych, PKP Intercity podjęły decyzję o skupieniu większości działań w najbliższych latach na modernizacji i zakupie wagonów oraz lokomotyw. Zgodnie z dokumentem „Strategia Taborowa PKP Intercity 2016 - 2020” przyjętym przez Zarząd Spółki, PKP IC planuje przeprowadzenie w latach 2016-2020 modernizacji 60 lokomotyw serii EU/EP07 oraz 420 wagonów. Planowany jest również zakup lokomotyw spalinowych i elektrycznych oraz wagonów zgodnych ze standardem UIC-Z1/Z2 (V max=200/160 km/h) – informuje dalej Stomma. Jednocześnie PKP przewoźnik zakłada dalsze użytkowanie obecnie posiadanych 60 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) typów Pendolino, Flirt oraz Dart wprowadzonych do ruchu w latach 2014-2016. W toku obecnie prowadzonych dalszych analiz rynkowych oraz użytkowych rozważany jest również wariant zakupu kolejnych ezt, przeznaczonych do przewozów w kategorii InterCity. Planowane jest natomiast odsprzedanie składów typu ED74 ze względu na ich niewystarczające dostosowanie do ruchu dalekobieżnego. Czy zatem PKP Intercity kupi kolejne Darty? Nadal tego nie wiemy. Z informacji przekazanej przez przewoźnika za pośrednictwem MIB wynika, że taka ewentualność jest rozważana. Wszystko jednak wskazuje na to, że żadne konkretne decyzje nie zapadły. Źródło: Inforail

Komentarze