Dzisiaj pierwsi podróżni skorzystają ze zmodernizowanego dworca kolejowego Szczecin Główny. Gruntowna przebudowa kosztowała około 112 milionów złotych. Budynek został m.in. przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. W odnowionym budynku głównym podróżni będą mieli do dyspozycji m.in. poczekalnię i dziesięć okienek kasowych. Podczas remontu wymieniono także monitoring i urządzenia informacyjne. Wkrótce na dworcu mają pojawić się także kiosk, apteka, kantor - podają Polskie Koleje Państwowe. Dworzec został dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych; zamontowano windy i schody ruchome. Z myślą o osobach niewidomych i niedowidzących zainstalowano m.in. wypukłe mapy dworca i oznaczenia w języku Braille'a. Z kolei tzw. pętle indukcyjne pomogą niedosłyszącym z aparatami słuchowymi w lepszej komunikacji z pracownikami kas biletowych.
Modernizacja objęła także sąsiedztwo budynku; zrewitalizowano starą pocztę, mur oporowy oraz budynek dyżurnego ruchu i byłej nastawni. Niedaleko budynku głównego powstał także taras widokowy z widokiem na Odrę. Zmodernizowano także perony nr 1 i 4.Dworzec przyjmie pierwszych podróżnych w piątek - zapowiada rzecznik prasowy Polskich Kolei Państwowych Paulina Jankowska. Tego dnia z uwagi na zwiększony ruch pasażerów związany z weekendem majowym równolegle będą działały zmodernizowany dworzec i jego tymczasowa siedziba w pobliskim Centrum Przedsiębiorczości - dodaje.Na dworcu planowana jest także modernizacja peronów nr 2 i 3, którą przeprowadzi zarządca infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe - mówi rzecznik. Jak dodaje, nie jest jeszcze znany termin rozpoczęcia tych prac.
Koszt zakończonej inwestycji wyniósł ok. 112 milionów złotych. Modernizacja była współfinansowana ze środków unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.Dworzec mieści się na Nowym Mieście, na lewym brzegu Odry. To jedna z najstarszych stacji kolejowych w Polsce. Pierwszy pociąg z Berlina przyjechał tam 15 sierpnia 1843 roku. Dworzec nazywał się wówczas Berlińskim.Około 1900 roku powstał budynek, który po przebudowach i odbudowie po zniszczeniach z czasów II wojny światowej istnieje do dzisiaj. Źródło: PAP
Komentarze
Prześlij komentarz