Fabryka Pojazdów Szynowych z Poznania modernizuje obecnie 20 sztuk EN57


EN57-1037 Przewozy Regionalne
Fabryka Pojazdów Szynowych z Poznania modernizuje obecnie 20 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57. Przynajmniej częścią pociągów zainteresowane są Przewozy Regionalne. Cegielski chce też brać udział w konkursach NCBR. Do tej pory H. Cegielski – FPS nie prowadził zaawansowanych prac modernizacyjnych na elektrycznych zespołach trakcyjnych serii EN57, skupiając się w ostatnich latach głównie na produkcji i modernizacjach wagonów (nowe wagony dostarczone do PKP Intercity) i niewielkich autobusów szynowych. W kwietniu i wrześniu 2015 Polski Tabor Szynowy kupił od Przewozów Regionalnych łącznie 10 sztuk EN57, później dokupił kolejnych 10. Pojazdy zostały przekazane do modernizacji w Cegielskim. Spółka realizuje inwestycję w postaci napraw głównych wraz z największą do tej pory na rynku modernizacją 20 sztuk jednostek EN57. Modernizacja przeprowadzana jest według własnej dokumentacji konstrukcyjnej – poinformowała Rynek Kolejowy Katarzyna Raducha, p.o.Kierownika Działu Handlu i Marketingu. Po modernizacji prędkość eksploatacyjna EN57 wzrośnie do 120 km/h. Lepsze będą właściwości ruchowe, dzięki zastosowaniu nowych silników asynchronicznych, nowych przekładni dwustopniowych oraz modernizacji wózków w zakresie pierwszego stopnia usprężynowania i prowadzenia zestawów kołowych wraz z zapewnieniem optymalnych parametrów hamowania, dzięki nowoczesnemu układowi hamowania z nowym zaworem rozrządczym. – Ponadto zmodernizowane w FPS jednostki EN57 będą posiadały zmienione czoła, nowe wnętrze, przebudowaną kabinę maszynisty, system klimatyzacji, kabinę z próżniowym WC, drzwi odskokowo-przesuwne, system informacji pasażerskiej oraz inne, wynikające z konieczności dostosowania takiego pojazdu do aktualnych standardów oczekiwanych przez przewoźników oraz pasażerów – wyjaśnia – Łukasz Szaranek, Specjalista ds. Marketingu i Sprzedaży w FPS. 10 z modernizowanych obecnie EN57 (znajdują się już w wysokim stopniu kompletacji), których właścicielem jest spółka celowa Polski Tabor Szynowy, prawdopodobnie wezmą w leasing Przewozy Regionalne. Los kolejnych 10 odnowionych pociągów nie jest na razie przesądzony, ale PTS w końcu zeszłego roku poinformował niemal wszystkich krajowych przewoźników o tym, że będzie dysponował wyremontowanymi pojazdami gotowymi na wynajem lub do sprzedaży. Niewykluczone, że te pojazdy także wezmą w leasing Przewozy Regionalne. Prace na ostatnich 10 sztukach mają być zakończone w 2017 roku. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze