Kolej Czeskie przygotowują przetarg na wyposażenie swojej floty pociągów pasażerskich w system ETCS

EZT – CityElefant
Kolej Czeskie przygotowują duży przetarg na wyposażenie swojej floty pociągów pasażerskich w europejski system ETCS. Zamówienie ma objąć zarówno lokomotywy, jak i elektryczne zespoły trakcyjne. Projekt został zgłoszony do unijnego dofinansowania. Z informacji przedstawionych przez Koleje Czeskie wynika, że w system ETCS poziomu 2 zostaną wyposażone 663 pojazdy (33 różne typy lokomotyw i zespołów trakcyjnych). To kontynuacja projektu realizowanego przez zarządcę infrastruktury SŽDC, który zajmuje się koordynacją wdrażania narodowego planu ERTMS-u. Wszystkie pociągi, które zostaną wyposażone w system ETCS będą objęte jednym kontraktem. Jego wartość jest w tej chwili szacowana na 6,6 mld koron (ok. 234 mln euro). Zdecydowana większość tej kwoty zostanie sfinansowana z unijnego instrumentu finansowego "Łącząc Europę" (CEF) i może wynieść do 85% wartości kontraktu. Koleje Czeskie planują wyposażyć w system ETCS poziomu 2 m.in. swoje lokomotywy elektryczne serii 151, 371 i 380, a także zespoły: InterPanter (seria 660/661), Pendolino (seria 680) CityElefant (seria 471) oraz RegioPanter (seria 440/640/650). Zamówienie obejmuje też wyposażenie w ETCS innych pociągów Kolei Czeskich. Do tej pory ČD wyposażyły w system lokomotywy serii 151 oraz 362, a także piętrowy zespół trakcyjny CityElefant. Ta część projektu to faza testowa projektu dla linii Poříčany – Kolin. Kolejny odcinek, na którym pociągi wyposażone w ECTS będą testowane, to trasa Kolin – Brno – Brzecław. Zarządca infrastruktury ma w planach wyposażyć w system ETCS około 1350 km czeskiej sieci kolejowej. Ten wynik ma zostać osiągnięty do 2020 roku. Do 2030 roku projekt będzie kontynuowany – tak, aby ETCS pokrywał cztery międzynarodowe korytarze transportowe biegnące przez terytorium Republiki Czeskiej. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze