Koleje Małopolskie potrzebują 60 pociągów

Jak sygnalizowaliśmy na łamach Strefy Kolejowej, Województwo Małopolskie podpisało dziś umowę z Newagiem na dostawę 12 ezt-ów, które jeszcze w tym roku trafią na lokalne trasy kolejowe. Wartość zamówionego taboru to prawie 300 mln zł. Jego właścicielem będzie Województwo Małopolskie, a operatorem wojewódzka spółka Koleje Małopolskie. To następny etap budowania strategii transportu zintegrowanego, w którym transport kolejowy odgrywa kluczową rolę. Od 2003 r. sukcesywnie nabywamy kolejne pociągi, do tej pory zakupiliśmy ich 31 – mówił marszałek Jacek Krupa przed podpisaniem umowy. Wartość zamówionego taboru to prawie 300 mln zł. Jego właścicielem będzie Województwo Małopolskie, a operatorem wojewódzka spółka Koleje Małopolskie. To następny etap budowania strategii transportu zintegrowanego, w którym transport kolejowy odgrywa kluczową rolę. Od 2003 r. sukcesywnie nabywamy kolejne pociągi, do tej pory zakupiliśmy ich 31 – mówił marszałek Jacek Krupa przed podpisaniem umowy. Jeszcze 60 pociągów do 2020 roku Potrzeby województwa zakładają zakup 60 pociągów do 2020 r. bowiem kolej aglomeracyjna w całości ma być oparta o nowy tabor zapewniający podróż w warunkach na miarę XXI wieku – podkreślił Marszałek Krupa. I dodał, że nowe pojazdy będą kursowały na trzeciej z linii Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej do Tarnowa, której otwarcie planowane jest na koniec tego roku. - Cieszę się, że tak ogromna kwota 300 mln zł trafi na sądecką ziemię i zapewni kolejne miejsca pracy – mówił z kolei członek zarządu Leszek Zegzda. Podpisana umowa zakłada, że Newag dostarczy 6 pojazdów do końca listopada br. (4 składy 5-członowych Impulsów 45WE oraz 2 szt. 4-członowych EZT Impuls 31WE) oraz zapewni kompleksową obsługę gwarancyjną, serwis i utrzymanie. Nowe pociągi będą mogły obsługiwać pasażerów już w grudniu br. Pozostałe 6 składów zostanie dostarczone do 15 lutego 2017 r. Samorząd województwa może skorzystać również z tzw. prawa opcji i zakupić dodatkowe pojazdy. Zarząd Województwa Małopolskiego podejmie decyzję w tym zakresie w ciągu najbliższego miesiąca. Na zakup taboru przewidziane zostało dofinansowanie w ramach projektu „Zakup Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych dla rozwoju kolei małopolskich” z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Za realizację projektu odpowiada Departament Inwestycji Strategicznych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, który będzie wnioskował o 42 mln euro ze środków UE. Wkład własny zostanie pokryty z budżetu województwa oraz funduszu kolejowego. Źródło: Inforail

Komentarze