Ministerstwo Rozwoju
zdecydowało o rekomendacji dofinansowania projektu budowy i wyposażenia Centrum
Badawczo – Rozwojowego Pesy Bydgoszcz z Programu Operacyjnego Inteligentny
Rozwój na lata 2014-2020.
Koszty stworzenia w Pesie
przestrzeni dla działalności innowacyjnej zespołów projektantów, konstruktorów
i konfiguratorów oszacowano wstępnie na 6,3 mln zł, jednak ostateczna kwota
zostanie ustalona po zakończeniu prac nad projektem budynku. Dzięki
budowie nowego Centrum Badawczo-Rozwojowego możliwe będzie utworzenie i
wyposażenie pomieszczeń laboratoryjnych dla 6 zespołów badawczych, działających
w obszarach:
- sterowania i uruchamiania pojazdów
- systemów informacyjnych
- wzornictwa przemysłowego
- napędów elektrycznych oraz zabudowy urządzeń elektrycznych w pojazdach
- technologii spajania
- układów pneumatycznych i klimatyzacji
Projekt obejmuje budowę i
wyposażenie 3-kondygnacyjnego centrum badawczo-rozwojowego, na parterze którego
znajdą się laboratoria, a na pozostałych piętrach powstanie przestrzeń biurowa.
Główną ideą budowy Centrum jest zapewnienie istniejącemu działowi Badań i
Rozwoju niezbędnej infrastruktury do prowadzenia badań przemysłowych i prac
badawczo-rozwojowych, związanych z opracowywaniem własnych, autorskich
rozwiązań dla przemysłu kolejowego oraz z tworzeniem prototypów pojazdów
szynowych.
Jak informuje Pesa, w pierwszych latach funkcjonowania prace prowadzone w centrum będą dotyczyły przede wszystkim stworzenia i rozwijania nowych platform pojazdów o napędzie elektrycznym, przede wszystkim dla metra oraz elektrycznych zespołów trakcyjnych i tramwajów, jednak wypracowywane rozwiązania i technologie będą również stosowane w innych produktach. Źródło: Rynek Kolejowy
Jak informuje Pesa, w pierwszych latach funkcjonowania prace prowadzone w centrum będą dotyczyły przede wszystkim stworzenia i rozwijania nowych platform pojazdów o napędzie elektrycznym, przede wszystkim dla metra oraz elektrycznych zespołów trakcyjnych i tramwajów, jednak wypracowywane rozwiązania i technologie będą również stosowane w innych produktach. Źródło: Rynek Kolejowy
Komentarze
Prześlij komentarz