Nowy terminal na lotnisku w Monachium z innowacyjną kolejką

Uroczyste otwarcie budynku-satelity terminalu 2 na monachijskim lotnisku miało miejsce w ubiegłym tygodniu. W uroczystości wzięło udział prawie 2 tys. zaproszonych gości, w tym bawarski minister finansów Markus Söder, szef Lufthansy Carsten Spohr, burmistrz Monachium Dieter Reiter i wielu przedstawicieli federalnego i lokalnego świata polityki i gospodarki. Nowy terminal, który rozpocznie pracę we wtorek, zwiększy przepustowość terminalu 2 o 11 mln gości. W obiekcie znajduje się 27 nowych bramek, z których pasażerowie będą mogli bezpośrednio wchodzić na pokład bez korzystania z transportu autobusowego. Satellite nie posiada oddzielnego wejścia – odprawa pasażerów odbywa się w terminalu 2. Znajduje się w nim 15 stref handlowych, 7 restauracji i kawiarni, 3 strefy bezcłowe na powierzchni ponad 7000 m kw. Budowa terminalu trwała od 2012 roku. Zakończono ją jesienią 2015 roku. Od tego czasu trwała faza testów. Koszty projektu podzielono między spółkę lotniskową i linię lotniczą. Głównym projektantem i planistą inwestycji zostało monachijskie biuro architektoniczne Koch + Partner. Monachijskie lotnisko to drugi pod względem ilości odprawianych pasażerów port lotniczy w Niemczech. W 2015 roku przewinęło się przez niego ponad 41 mln pasazerów. Osoby podróżujące Lufthansą, prawie wszystkimi liniami należącymi do sojuszu Star Alliance (poza Turkish Airlines) oraz liniami partnerskimi (m.in. AirDolomiti czy bmi) odprawiane są w terminalu 2. Pasażerowie pozostałych linii lotniczych korzystają z terminalu 1. Pasażerowie, którzy od wtorku korzystać będą z nowego terminalu (gates K – Schnengen i gates L – non Schengen) przewożeni tam będą z terminalu głównego w pełni automatycznymi pociągami Bombardier Innovia APM 300. Nowoczesny, dwutorowy system transportu pasażerów, People Mover, łączy pod ziemią oba budynki. Kolejka pokonuje dystans 400 metrów w niecałą minutę. W godzinach szczytu przewiezionych może być prawie 11 tys. osób dwunastoma w pełni automatycznymi pojazdami. Źródło: rynek infrastruktury

Komentarze