Pesa Bydgoszcz zakończyła modernizację spalinowej lokomotywy ST44

Pesa Bydgoszcz zakończyła modernizację spalinowej lokomotywy ST44, której docelowym odbiorcą będzie krakowski wykonawca prac na infrastrukturze – ZUE. Zaletą modernizacji są jej stosunkowo niskie koszty. Większość podzespołów lokomotywy przechodzi naprawę główną, wymieniane są pulpity a odświeżane kabiny, które dodatkowo wyposażone są w klimatyzację zwiększają komfort pracy osób ją obsługujących. Podzespoły, takie jak prądnica i urządzenia mechaniczne pozostają z pierwotnej konstrukcji, ale są regenerowane. Sercem pojazdu jest po naprawie nowy czterosuwowy silnik Kołomna o mocy 2000 KM. W szafie elektrycznej umieszczono zupełnie nowe urządzenia elektryczne, zamontowano też urządzenia Webasto, które mają ułatwiać uruchamianie lokomotyw zimą. Zdaniem producenta, lokomotywa po modernizacji może być eksploatowana nawet przez kolejne 30 lat. Lokomotywa ST44 obecnie jest własnością firmy Lokomotiv, która ją zakupiła i przekazała do modernizacji. Za kilka tygodni stanie się własnością ZUE, które posiada już jeden podobny spalinowóz. Jak podkreślał podczas podpisania umowy na modernizację lokomotywy prezes ZUE Wiesław Nowak, modernizacja w takim standardzie jest trzykrotnie tańsza od zakupu nowego pojazdu. Lokomotywa będzie wykorzystywana głównie do prowadzenia ciężkich pociągów z materiałami budowlanymi do realizacji modernizacji i napraw torowisk prowadzonych przez ZUE. Modernizacja lokomotywy M62 jest 108. wykonaną w bydgoskim zakładzie. W tym roku podobnych konwersji będzie jeszcze co najmniej 5. Pesa jest największym wykonawcą napraw głównych i modernizacji popularnych "Gagarinów". W przeszłości wykonywała prace dla bardzo wielu zamawiających, m.in. dla PKP Cargo, PKP LHS, czy dla Pol-Miedź Transu. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze