PKP Intercity: Pendolino i Flirty są niemal niezawodne

PKP Intercity przekazało do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa informację dotyczącą współczynników dostępności większości eksploatowanego przez siebie taboru. Daje to podstawy do oceny, które z lokomotyw i elektrycznych zespołów trakcyjnych eksploatowanych przez przewoźnika wykazują się największą bezawaryjnością. Z danych wynika, że Pendolino, Flirty i Darty nieźle dają sobie radę na torach. Program inwestycyjny realizowany przez PKP Intercity doprowadził do zakupu łącznie 60 nowych elektrycznych pociągów. Oprócz 20 sztuk Pendolino, które wyjechały w trasy w grudniu 2014 roku, w końcu 2015 i na początku 2016 roku do PKP Intercity dotarło 20 wyprodukowanych w Siedlcach elektrycznych zespołów trakcyjnych Flirt oraz 20 pociągów Dart, wyprodukowanych przez bydgoską Pesę. Pojawienie się tak dużej liczby nowego taboru stało się asumptem do wielu ich porównań, które prowadziły nie tylko media i pasażerowie, ale także PKP Intercity. Oczywiście tego ostatniego najbardziej interesuje dostępność taboru, czyli w zasadzie to, na jakim poziomie jest on niezawodny. Źródło: rynek kolejowy

Komentarze