Plany taborowe PKP Intercity na najbliższe lata wydają się coraz bardziej klarowne. Wiadomo, że nie obejmują one zakupu nowych pojazdów typu ezt. Spółka zamierza natomiast rozbudowywać segment pociągów typu lokomotywa + tradycyjne wagony. Przy wykorzystaniu wsparcia unijnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013 (POIiŚ 2007-2013), zrealizowała największy program inwestycyjny w zakresie zakupu i modernizacji taboru kolejowego w Polsce.
W ramach 9 projektów unijnych, przewoźnik zakupił lub zmodernizował następujący tabor:
elektryczne zespoły trakcyjne – zakup 60 sztuk,
wagony – 263 sztuk (w tym nowe – 45 sztuk i zmodernizowane – 218 sztuk),
lokomotywy spalinowe – 30 sztuk (w tym nowe – 10 sztuk i zmodernizowane – 20 sztuk).
Zakupione lub zmodernizowane przez przewoźnika wagony i elektryczne zespoły trakcyjne przystosowane są do prędkości minimum 160 km/h, a dla 20 pociągów kategorii Express InterCity Premium (EIP) prędkość eksploatacyjna wynosi 250 km/h. Nowoczesny tabor jest wyposażony m. in. w klimatyzację, wygodne i ergonomiczne fotele, gniazdka elektryczne i toalety przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Nowe lokomotywy spalinowe przeznaczone są do obsługi pociągów na niezelektryfikowanych odcinkach linii kolejowych, a ich prędkość eksploatacyjna wynosi minimum 140 km/h. Według informacji przedstawionych przez wiceministra w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 (POIiŚ 2014-2020) kontynuowane będą inwestycje w tabor kolejowy jako uzupełnienie inwestycji prowadzonych na liniach kolejowych. PKP Intercity, biorąc pod uwagę wyższe parametry infrastruktury kolejowej w związku z pracami modernizacyjnych PKP PLK SA, planuje kolejny zakup nowoczesnych lokomotyw o prędkości na poziomie minimum 160 km/h. Źródło: Inforail
Komentarze
Prześlij komentarz