PKP Intercity planują zakup nowych lokomotyw

Plany taborowe PKP Intercity na najbliższe lata wydają się coraz bardziej klarowne. Wiadomo, że nie obejmują one zakupu nowych pojazdów typu ezt. Spółka zamierza natomiast rozbudowywać segment pociągów typu lokomotywa + tradycyjne wagony. Przy wykorzystaniu wsparcia unijnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013 (POIiŚ 2007-2013), zrealizowała największy program inwestycyjny w zakresie zakupu i modernizacji taboru kolejowego w Polsce. 
W ramach 9 projektów unijnych, przewoźnik zakupił lub zmodernizował następujący tabor: 
elektryczne zespoły trakcyjne – zakup 60 sztuk, 
wagony – 263 sztuk (w tym nowe – 45 sztuk i zmodernizowane – 218 sztuk), 
lokomotywy spalinowe – 30 sztuk (w tym nowe – 10 sztuk i zmodernizowane – 20 sztuk). 
Zakupione lub zmodernizowane przez przewoźnika wagony i elektryczne zespoły trakcyjne przystosowane są do prędkości minimum 160 km/h, a dla 20 pociągów kategorii Express InterCity Premium (EIP) prędkość eksploatacyjna wynosi 250 km/h. Nowoczesny tabor jest wyposażony m. in. w klimatyzację, wygodne i ergonomiczne fotele, gniazdka elektryczne i toalety przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Nowe lokomotywy spalinowe przeznaczone są do obsługi pociągów na niezelektryfikowanych odcinkach linii kolejowych, a ich prędkość eksploatacyjna wynosi minimum 140 km/h. Według informacji przedstawionych przez wiceministra w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 (POIiŚ 2014-2020) kontynuowane będą inwestycje w tabor kolejowy jako uzupełnienie inwestycji prowadzonych na liniach kolejowych. PKP Intercity, biorąc pod uwagę wyższe parametry infrastruktury kolejowej w związku z pracami modernizacyjnych PKP PLK SA, planuje kolejny zakup nowoczesnych lokomotyw o prędkości na poziomie minimum 160 km/h. Źródło: Inforail

Komentarze