Pociągi PKP Intercity zwolniły nieco przez prace prowadzone na infrastrukturze kolejowej

Pociągi uruchamiane przez PKP Intercity zwolniły nieco przez prace prowadzone na infrastrukturze kolejowej. Podróż na trasie Warszawa – Wrocław już się wydłużyła, od 26 maja więcej czasu spędzimy też w pociągach EIP i EIC poruszających się po trasie Warszawa – Trójmiasto. Przyczyną wydłużenia czasu przejazdu pomiędzy Warszawą a stolicą Dolnego Śląska są prace prowadzone na odcinku Wrocław – Opole i na Centralnej Magistrali Kolejowej, którą pociągi najwyższych kategorii omijają, korzystając w zamian z linii nr 1 na odcinku Częstochowa – Warszawa.  
– PLK wymieniają oprogramowanie systemów bezpieczeństwa ruchu pociągów w centrum sterowania w Opolu. Zmiany wprowadzono z marcową korektą rozkładu jazdy. Wymiana oprogramowania jest przeprowadzana etapami na poszczególnych posterunkach i zakończy się testami. Aby zminimalizować utrudnienia w ruchu pociągów, zasadnicze prace są prowadzone głównie w porze nocnej – powiedział Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe. Na wspomnianym odcinku pociągi jeżdżą o około 5 minut dłużej. Kolejne 5 minut tracą w stosunku do poprzedniego rozkładu, korzystając z linii nr 1, a nie z Protezy Koniecpolskiej i CMK. Mimo tego, rozkład jazdy EIP pomiędzy Wrocławiem a Warszawą Centralną wciąż jest atrakcyjny i wynosi od 3 h 39 min do 3 h 43 min. Dla porównania – pomiędzy grudniem 2015 a marcem 2016 większość szybkich pociągów pokonywała odcinek między głównymi stacjami obu miast w 3 h 31 min. Obecny rozkład jazdy będzie obowiązywał do czerwcowej jego korekty. Od 26 maja do 11 czerwca, w związku z budową Trasy Świętokrzyskiej w Warszawie, zostanie wstrzymany ruch pociągów na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Praga. Większość pociągów dalekobieżnych zmierzających ze wschodu i północy Polski nie dotrze do Warszawy Wschodniej, Centralnej i Zachodniej i zakończy bieg w Warszawie Gdańskiej. Jednak najszybsze i najdroższe pociągi EIP i EIC przejadą przez trzy najważniejsze warszawskie stacje. Wymagać to będzie zmiany kierunku poruszania się składów na nieużywanej w ruchu pasażerskim stacji Warszawa Wschodnia Towarowa. W konsekwencji tego Pendolino trasę z Warszawy do Trójmiasta będzie pokonywać średnio o 15 minut dłużej, a wagonowe składy EIC, IC i TLK wydłużą czas przejazdu średnio o 25 minut. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze