Tabor Dębica ubiega się o środki na rozwój działalności w ramach Konkursu Badawczo-Rozwojowego NCBiR

Tabor Dębica ubiega się o środki zewnętrzne na rozwój działalności w ramach Konkursu Badawczo-Rozwojowego NCBiR. Mają być spożytkowane m.in. na rozwój programu modernizacji lokomotyw manewrowych oraz budowę nowych wagonów. Po cichu liczy się też także na to, że KZN Bieżanów uzyska więcej środków na rozwój swojego wagonu do wymiany rozjazdu w blokach, co z pewnością wpłynie na więcej zamówień u dębickiego producenta. Tabor Dębica działa od 1993 roku. Obecnie jest jedną z większych polskich firm naprawiających, budujących i modernizujących nowe wagony i lokomotywy dla przewoźników towarowych. Firma zatrudnia 540 osób. Obecnie główną formą działalności Taboru Dębica, jeśli chodzi o remonty wagonów, są remonty węglarek (nawet do 50 sztuk miesięcznie) i wagonów samowyładowczych. TD remontuje też sporo cystern i wagonów-platform. Jednym z ciekawszych obszarów działalności dębickiej spółki są remonty i budowa wagonów specjalistycznych (współpracowała KZN Bieżanów przy budowie wagonu Switcher do blokowej wymiany rozjazdów). Tabor Dębica wkrótce dołączy do wąskiego grona producentów, którzy zdecydowali się na kompleksową modernizację lokomotyw SM42 (w tej chwili wykonuje naprawy główne i mniej skomplikowane modernizacje tych spalinowozów). Podobnie jak wcześniej Newag i Pesa, Tabor Dębica zdecydowało się zastosować w pojeździe nowy silnik amerykańskiej firmy Caterpillar, nową prądnicę i nowy system sterowania. Pojazd musi przejść wszystkie testy i próby ruchowe, uzyskać wszelkie dopuszczenia. Prowadzone są już rozmowy z potencjalnym pierwszym klientem pojazdu. Budowane będą następne. Niezależnie od tego projektu Tabor Dębica przygotuje się do gruntownej modernizacji lokomotywy SM48, gdzie również zabudowany zostanie silnik firmy Caterpillar, oczywiście mocniejszy niż planowany do SM42. Przy modernizacji lokomotyw (także innych) producent proponuje też przewoźnikom systemy wideorejestracji oraz manewrowego tempomatu. Poza lokomotywami spalinowymi Tabor Dębica posiada też doświadczenie w pracach na lokomotywach elektrycznych EU07 i ET22, ET21 i lokomotywach produkcji czeskiej. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze