W Metropolii Poznań ma powstać co najmniej 40 nowoczesnych węzłów przesiadkowych

Jednym z głównym elementów przedsięwzięcia Poznańskiej Kolej Metropolitalnej jest budowa nowoczesnych węzłów przesiadkowych. Stowarzyszenie ogłosiło już pierwszy nabór wniosków dla projektów dotyczących budowy i przebudowy zintegrowanych węzłów przesiadkowych umożliwiających szybki i komfortowy dojazd komunikacja publiczną między Poznaniem i nieodległymi gminami. W pierwszym konkursie do zdobycia jest 50 mln zł na takie inwestycje jak zakup autobusów niskoemisyjnych, budowa centrów przesiadkowych wraz z parkingami P&R i B&R, dróg dojazdowych oraz tras rowerowych i ciągów pieszych umożliwiających optymalne dojście lub dojazd do węzła mieszkańcom okolicznych miejscowości. – Dzięki realizacji inwestycji chcemy namówić mieszkańców podpoznańskich gmin by dojeżdżali do stacji kolejowej, tam zostawiali bezpiecznie samochód lub rower i wsiadali w pociąg – mówi dyrektor Musiał. Do 2023 roku w Metropolii Poznań ma powstać co najmniej 40 nowoczesnych węzłów przesiadkowych. Każdy z nich powinien zostać wyposażony m.in. w wiaty przystankowe z miejscami siedzącymi, ławki na peronie dla oczekujących, system monitoringu, poczekalnie w budynkach dworcowych, centrum obsługi pasażera, system zapowiedzi głosowych, kasy biletowe, toalety, a także bezprzewodowy Internet. Ponadto, Województwo Wielkopolskie i Miasto Poznań przedłożą wszystkim gminom na obszarze działania PKM propozycję zawarcia porozumienia w sprawie wspólnego biletu. Miasto Poznań przedłoży partnerom ofertę wykorzystania w tym celu karty PEKA. Na uruchomienie Poznańskiej Kolei Metropolitalnej oraz budowę systemu funkcjonalnych punktów przesiadkowych w najbliższych latach zostanie przeznaczonych ponad 0,5 mld zł (108 mln euro) ze środków Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT) dla Metropolii Poznań. Źródło: Kurier Kolejowy

Komentarze