Wojsko kupi nowy tabor wąskotorowy dla jednostki na Helu

Komenda Portu Wojennego Gdynia ogłosiła przetarg na dostawę fabrycznie nowego taboru wąskotorowego do jednostki na Helu. Przedmiotem zamówienia jest dostawa nowych lokomotyw spalinowych i wagonów platformowych na tory o prześwicie 600 mm Marynarki Wojennej RP w Helu. O liczącej 16,5 km wojskowej sieci kolejowej, a nawet o prawdopodobnym zamówieniu Marynarki na nowy tabor do przewozu min pisaliśmy już przed dwoma laty w obszernym artykule Dominika Wójcika na temat Kolei Helskich. Można go znaleźć tutaj (dostęp do artykułu został otwarty). Polecamy również materiał o zabytkach kolei na Helu. Jak się okazuje, Komenda Portu Wojennego Gdynia ostatecznie zamawia nie jedną, a dwie lokomotywy. Chodzi o spalinowozy jednokabinowe o mocy 55 kW, sile uciągu 20 kN przy rozruchu i masie do 10 ton. Długość lokomotywy ma wynosić nie więcej niż 4,5 metra, szerokość – 1,44 m, wysokość – 2,4 m, a rozstaw osi – do 1,25 m. Prędkość maksymalna ma wynosić co najmniej 4,5 m/s, czyli 16,2 km/h. Marynarka nie ma wysokich wymagań dotyczących komfortu pracy maszynisty. Chce zamontowana zamkniętej kabiny maszynisty z ogrzewaniem, uchylną szybą i drzwiami przesuwnymi. Jeśli chodzi o wagony–platformy, to zamówienie obejmuje 12 sztuk plus opcję na kolejne 12. Ich ładowność ma wynosić 3 tony, przy masie własnej do 2,5 tony. Mają mieć po dwa wózki i 5,7 metra długości. Powierzchnia ładunkowa ma mieć długość min. 5 m, szerokość 1,12 m i być położona na wys. 67 cm nad główką szyny. Wagon ma być wyposażony w podest roboczy dla pracownika, zamocowany do jednego z wózków jezdnych, posiadający poręcz (barierkę), do której będzie zamocowana dźwignia hamulca postojowego. Podest musi mieć szerokość wózka jezdnego i być długi na 700 mm. Podłoga wagonów ma być drewniana (deski dębowe o grubości 50 mm). Wojsko życzy sobie również dostawy demontowalnych burt, stelaży i plandeki (na rysunku poglądowym powyżej). Lokomotywa i wagony mają być w kolorze oliwkowym (RAL 6006). Termin realizacji zamówienia to 18 listopada 2016 roku. Wojsko przed ogłoszeniem przetargu przeprowadziło dialog techniczny z branżą. Wykonawca zostanie wybrany na mocy kryterium ceny (90 proc.) i okresu gwarancji (10 proc.). Wojsko wymaga dwuletniej gwarancji, ale oferent może zaproponować nawet pięć lat. Oferty można składać do 30 maja. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze

  1. Rusztowania na kółkach to mobilne konstrukcje, które umożliwiają pracę na wysokościach. Wyposażone w kółka, rusztowania są łatwe do przemieszczania, co pozwala na efektywne wykonywanie różnorodnych zadań na różnych miejscach. Posiadają stabilną platformę roboczą oraz barierki zabezpieczające. Są szeroko wykorzystywane w sektorze budowlanym oraz remontowym, gdzie praca na dużej wysokości jest niezbędna.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz