Dostawa Acatusa Plus do Kielc

Dostawa Acatusa Plus do Kielc to efekt wygranego przez bydgoskiego producenta przetargu na dostawę jednej sztuki trójczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego. Przetarg na dostawę jednego ezt został rozstrzygnięty przez świętokrzyski urząd marszałkowski w sierpniu 2015 roku. Pesa zobowiązała się dostarczyć pojazd do końca lutego, doszło jednak do przesunięcia terminów odbioru. Świętokrzyskie dłużej czekać już jednak nie będzie. 
– Przedstawiciele zarówno klienta, jak i Pesy są obecnie w pojeździe na trasie do Skarżyska Kamiennej, finalizując odbiór techniczny Acatusa Plus. Prawdopodobnie jeszcze dziś procedura odbiorów zostanie zakończona, a tym samym dziś także pojazd zostanie przekazany klientowi do eksploatacji – powiedział 9 maja Michał Żurowski, rzecznik prasowy bydgoskiej Pesy. O tym, że Pesa dostarczy pojazd z opóźnieniem i, że w grę wchodzą kary umowne na rzecz zamawiającego, informowało na początku maja Radio Kielce. Trójczłonowy ezt 40WE należy do zaprojektowanej przez Pesę Bydgoszcz rodziny pojazdów elektrycznych zespołów trakcyjnych rodziny Acatus Plus. Jego prędkość eksploatacyjna to 160km/h. Dla podwyższenia komfortu podróży i bezpieczeństwa pasażerów przewidziano klimatyzację, WiFi, 4 uchwyty dla rowerów, miejsce na większy bagaż, monitoring, 2 automaty biletowe, dynamiczny system informacji pasażerskiej. Pojazd będzie spełniał wymogi normy TSI PRM (udogodnienia dla osób niepełnosprawnych) poprzez odpowiednio zaprojektowaną i wyposażoną kabinę WC w układzie zamkniętym, 2 miejsca dla wózków, oznakowanie pojazdu oraz windy automatyczne po obu stronach pojazdu. Świętokrzyskie zapłaciło za Acatusa Plus stosunkowo niewielkie pieniądze jak za fabrycznie nowy pojazd. Kosztował niecałe 12 milionów zł brutto. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze