Ruszyła renowacja fragmentu historycznego pociągu TGV 001

Firma Alstom i władze miasta Belfort przystąpiły do renowacji fragmentu pociągu TGV 001. Pudło członu napędnego składu było eksponowane przy zjeździe z autostrady A36 do miasta. Po odnowieniu powróci na swoje miejsce. Prototyp TGV 001 został wyprodukowany w 1969 roku i bił w przeszłości niewyobrażalne wówczas rekordy prędkości na torach. Fragment prototypu został przetransportowany do zakładu Alstomu w Belforcie 25 kwietnia. Specjalny dźwig umieścił najpierw pudło na naczepie. Na niej przejechał do hali, w której już poddawany jest odnowieniu. O renowację tego symbolu francuskiej kolei oraz Belfortu zabiegał zastępca mera miasta Damien Meslot. Alstom, wspólnie ze specjalistami z firmy specjalizującej się w trwałych powłokach malarskich, wykorzystają swoje możliwości, aby nadać nowe życie symbolowi szybkiej kolei. Miejsce ekspozycji członu pociągu TGV 001 jest nieprzypadkowe. To właśnie w Belforcie pociąg został zaprojektowany. W trakcie prac pociąg zyska malaturę identyczną, jaką nadano mu w procesie produkcji. Pudło członu napędnego pociągu pozostanie w zakładzie Alstomu do końca czerwca. Po zakończeniu prac powróci swoje miejsce - w okolice zjazdu z autostrady do miasta. Pociąg TGV 001 z turbiną gazową nigdy nie trafił do żadnej z placówek muzealnych. Wszystko dlatego, że był to prototyp, a tymczasem muzea wolą eksponować pojazdy produkowane seryjnie. Drugi skrajny człon pociągu prezentowany jest w Bischheim - tam prowadzone były pierwsze prace utrzymaniowe prototypu. Pociąg T 001 napędzany był turbiną gazową. 8 grudnia 1972 ustanowił on długo niepobity rekord prędkości - 318 km/h. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze