Acatus czeka na nowe świadectwo typu

Przewozy Regionalne musiały niedawno wyłączyć z eksploatacji cztery jednostki: trzy zmodernizowane EN57 i prototypowy ED59. Niebawem wszystkie one wrócą do obsługi połączeń. Prowadzona jest bowiem procedura uzyskania nowego świadectwa typu dla Acatusa, a w zakładach remontowych PR trwa naprawa rewizyjna EN57. Nie kończy się skomplikowana historia jedynego pojazdu serii ED59. Należący do województwa łódzkiego Acatus jest od dłuższego czasu ponownie wyłączony z eksploatacji, tym razem z powodów formalno-prawnych. Przewozy Regionalne zamierzają jednak wkrótce przywrócić jednostkę do regularnego ruchu. ED59-01, jedyny egzemplarz serii, został wyprodukowany przed dziesięcioma laty. W latach 2006 – 2009 obsługiwał połączenia o charakterze regionalnym, później kursował na trasie do Warszawy. W roku 2011 Przewozy Regionalne odstawiły prototypową jednostkę ze względu na konieczność wykonania naprawy rewizyjnej. Tę zlecono po długich negocjacjach z producentem, bydgoską Pesą, dopiero w grudniu 2013. Acatus rozpoczął ponowne kursy trzy lata po wyłączeniu z eksploatacji, 5 czerwca 2014 r. Od tamtego czasu kilkakrotnie unieruchamiała go potrzeba wykonania drobniejszych napraw, co jest trudniejsze w przypadku jednostek niskoseryjnych. Obecnie nietypowy pojazd pozostaje sprawny technicznie, ale nie może przewozić podróżnych ze względu na brak aktualnej dokumentacji. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze