Alstom pokazuje makietę metra dla Rijadu

W Rijadzie zakończyło się właśnie drążenie tuneli dla piątej linii planowanego systemu metra w Rijadzie, a Alstom pokazał pełnowymiarową makietę pociągu. Stolica Arabii Saudyjskiej realizuje teraz imponujący projekt, w wyniku którego powstanie sześć linii metra o łącznej długości 176 km i składających się z 87 stacji. Powstająca sieć metra ma rozwiązać problemy komunikacyjne stolicy Arabii Saudyjskiej. Liczba ludności Rijadu wzrosła z 500 tys. w 1972 r. do ponad 7 mln aktualnie. Tak dynamicznie rozwijające się miasto – mimo nawet najlepiej utrzymanej sieci drogowej – nie obejdzie się bez efektywnej i wydajnej komunikacji szynowej. 


Stąd też z polecenia króla powstaje zautomatyzowana sieć metra, składająca się z sześciu linii, która zostanie udostępniona pasażerom w 2018 r. W środę 8 czerwca odbyła się ceremonia zakończenia drążenia tuneli zielonej linii (nr 5). Prowadzi ona pod ulicą Króla Abdulaziz, stanowiącej jedną z głównych arterii Rijadu. Długość linii wynosi 13 km i składa się ona z 13 stacji, w tym dwóch przesiadkowych na inne budowane linie. Przy okazji Alstom zaprezentował pełnowymiarową makietę pociągu Rijad Metropolis, który będzie obsługiwać powstający system metra. Firma dostarczy w sumie 69 pociągów metra o długości 36 metrów, złożonych z dwóch wagonów. Składy będą w pełni zautomatyzowane i przystosowane do pokonywania wzniesień do 6%. Pociągi są produkowane w zakładach Alstom Konstal w Chorzowie. W sumie w Rijadzie powstanie sieć metra składająca się z sześciu linii o łącznej długości 176 km i składających się z 87 stacji. Wartość projektu sięga 22,5 mld dolarów. Do realizacji sieci metra wybrano trzy międzynarodowe konsorcja: . W sumie prace realizuje siedem tarcz TBM, z czego dwie zakończyły już prace. Alstom wchodzi w skład konsorcjum FAST, którego liderem jest firma FCC. Odpowiada ono za powstanie „pod klucz” żółtej, zielonej i fioletowej linii o łącznej długości 64 kilometrów – 33 km wiaduktów, 22 km tunel i 9 km torowisk w poziomie tereny. Oprócz pociągów metra Alstom dostarczy system sterowania Urbalis oraz system odzyskiwania energii Hesop. Firma przystąpi teraz jako pierwsza do prac torowych. Rozpoczną się one od odcinka naziemnego linii żółtej. Oprócz Alstomu tabor dostarczy również Siemens. Źródło: transport-publiczny

Komentarze