Dwuczłonowe pojazdy z rodziny Elf jadą do naprawy

Przewozy Regionalne ogłosiły przetarg na wykonanie poziomu utrzymania P4 pojazdów kolejowych typu 34WE serii EN96. To najkrótsze, bo tylko dwuczłonowe, pojazdy z rodziny Elf. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie czynności i prac wynikających z zakresu napraw rewizyjnych poziomu P4 utrzymania pojazdów kolejowych dla czterech pojazdów typu 34WE serii EN96 o numerach 001, 002, 003, 004, które stanowią własność Województwa Świętokrzyskiego. Szacunkowa wartość zamówienia to 5,9 mln złotych netto (w pierwotnym ogłoszeniu pojawiła się kwota o 1/3 wyższa). Na wykonanie napraw wykonawca będzie miał cztery miesiące. Przy wyborze wykonawcy oceniana będzie gwarancja (20 proc.) i wartość oferty (80 proc.). Termin składania ofert upływa za miesiąc. Pociągi zostały dostarczone świętokrzyskiemu urzędowi marszałkowskiemu w 2011 roku. EN96 to najkrótszy pojazd z rodziny Elf. Pociąg różni się od innych Elfów nie tylko długością, ale i rozwiązaniami konstrukcyjnymi. Dzięki przeniesieniu elementów napędu na dach cichsze jest wnętrze pojazdu. Zmniejszony został przedział maszynowy kosztem przedziału pasażerskiego. Był to jeden z pierwszych pojazdów zamówionych z oświetleniem w całości w technologii LED, co dziś jest standardem. Najnowocześniejszy był też system zliczania pasażerów. Z udogodnień dla pasażerów, oprócz standardowej klimatyzacji, wysuwanych stopni, rampy dla wózków i monitoringu, w pojeździe na życzenie zamawiającego pojawiły się gniazdka do zasilania telefonów komórkowych i laptopów. Nie zabrakło również podłokietników i poręczy dla pasażerów stojących. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze