Koleje Niemieckie świętowały 25. lecie użytkowania pociągów dużej prędkości klasy ICE

Koleje Niemieckie (DB) świętowały 25. lecie użytkowania pociągów dużej prędkości klasy ICE (Intercity-Express). Pierwszy pociąg ruszył w regularne rejsy na trasie od Hamburg-Altona do Monachium 2 czerwca 1991 r., choć kilka dni wcześniej (29 maja) zwiastunem był pociąg ICE, uruchomiony na trasie z Hamburga przez Bonn, Mainz, Stuttgarcie do Monachium. Pierwszy pociąg ruszył w regularne rejsy na trasie od Hamburg-Altona do Monachium 2 czerwca 1991 r., choć kilka dni wcześniej (29 maja) zwiastunem był pociąg ICE, uruchomiony na trasie z Hamburga przez Bonn, Mainz, Stuttgarcie do Monachium. Już w pierwszym roku działalności tych pociągów skorzystało z nich ok. 10 mln pasażerów. Obecnie ICE wożą rocznie po 80 mln pasażerów w Niemczech, a ponadto kilka milionów w połączeniach transgranicznych do Austrii, Belgii, Holandii, Francji i Danii. Jak informuje zarząd DB, w ciągu tego ćwierćwiecza ICE przejechały łącznie ponad 1,8 mld km. Obecnie eksploatowanych jest łącznie 250 składów ICE, jeżdżących z maksymalną prędkością do 330 km/h (ICE Sprinter). Pociągi między Berlinem i Frankfurtem (ok. 600 km) kursują bez przystanków, pokonując trasę w 3,5 godziny. Systematycznie do użytku wchodzą pociągi ICE czwartej generacji, charakteryzujące się wysokosprawnym napędem i jeszcze wyższym komfortem jazdy pasażerów. DB podkreśla lepszy komfort siedzeń, poszerzone wejścia, lepszej jakości wnętrza. Nowe ICE systematycznie wyposażane są w dostęp do Wi-Fi na pokładzie, który ma być powszechny do końca tego roku. Źródło: wnp.pl

Komentarze