Koleje Rosyjskie stawiają na transport szerokim torem

Głównym wyzwaniem dla Kolei Rosyjskich (RŻD) jest stworzenie platformy, integrującej infrastrukturę kolejową dla ruchu międzynarodowego opartą na szerokim rozstawie szyn (1520 mm), która występuje w krajach byłego Związku Radzieckiego, Finlandii i Mongolii, z małymi „rozszerzeniami” do sąsiednich państw. Poinformował o tym Oleg Belozerow, prezes zarządu RŻD na zakończenie trzydniowych obrad XI International Rail Business Forum 1520 Strategic Partnership w Soczi. Negatywne skutki wzajemnych sankcji gospodarczych Rosji i krajów zachodnich zmniejszyły o 30 proc. import towarów przewożonych koleją, w tym o 41 proc. spadł import z krajów UE, a o 37 proc. tranzyt towarów - powiedział Belezerow. W wyniku tego, wyjaśnił, RŻD skupia się na rozwoju dwu dalekowschodnich korytarzy transportowych, łączących Azję i Pacyfik - Primorie 1 i Primorie 2. RŻD koncentrują się również na utworzeniu 7200 km południowego korytarza kolejowego, łączącego St. Petersburg z Bombajem, przez Iran. Belezerow przypomniał, że 2 czerwca podpisał w imieniu RŻD trójstronne porozumienie z kolejami narodowymi Iranu i Azerbejdżanu, w celu „dalszego rozwoju korytarza północ-południe”. - Wkrótce ma zostać uruchomiony pierwszy stały, kontenerowy pociąg operatorski Moskwa - Bandar Abbas (południowy Iran) - powiedział szef RŻD. Koleje te podpisały ponadto umowy z Koleją Kazachstanu (KTZ) w sprawie współpracy i elektronicznej wymiany danych o międzynarodowej oprawie ładunków i komunikacji z organami celnymi. Podobną umowę wcześniej Rosjanie podpisali z Koleją Białorusi. Szef RŻD podkreślił również dwa międzynarodowe bieżące wydarzenia, które mają szczególne znaczenie do spółki: utworzenie stałego pasażerskiego połączenia kolejowego Allegro, pomiędzy St. Petersburgiem i Helsinkami oraz utworzenie spółki joint venture z kapitałem Indonezji, do realizacji projektów infrastrukturalnych. Źródło: wnp.pl

Komentarze