Głównym wyzwaniem dla Kolei Rosyjskich (RŻD) jest stworzenie platformy, integrującej infrastrukturę kolejową dla ruchu międzynarodowego opartą na szerokim rozstawie szyn (1520 mm), która występuje w krajach byłego Związku Radzieckiego, Finlandii i Mongolii, z małymi „rozszerzeniami” do sąsiednich państw. Poinformował o tym Oleg Belozerow, prezes zarządu RŻD na zakończenie trzydniowych obrad XI International Rail Business Forum 1520 Strategic Partnership w Soczi. Negatywne skutki wzajemnych sankcji gospodarczych Rosji i krajów zachodnich zmniejszyły o 30 proc. import towarów przewożonych koleją, w tym o 41 proc. spadł import z krajów UE, a o 37 proc. tranzyt towarów - powiedział Belezerow.
W wyniku tego, wyjaśnił, RŻD skupia się na rozwoju dwu dalekowschodnich korytarzy transportowych, łączących Azję i Pacyfik - Primorie 1 i Primorie 2. RŻD koncentrują się również na utworzeniu 7200 km południowego korytarza kolejowego, łączącego St. Petersburg z Bombajem, przez Iran.
Belezerow przypomniał, że 2 czerwca podpisał w imieniu RŻD trójstronne porozumienie z kolejami narodowymi Iranu i Azerbejdżanu, w celu „dalszego rozwoju korytarza północ-południe”.
- Wkrótce ma zostać uruchomiony pierwszy stały, kontenerowy pociąg operatorski Moskwa - Bandar Abbas (południowy Iran) - powiedział szef RŻD.
Koleje te podpisały ponadto umowy z Koleją Kazachstanu (KTZ) w sprawie współpracy i elektronicznej wymiany danych o międzynarodowej oprawie ładunków i komunikacji z organami celnymi. Podobną umowę wcześniej Rosjanie podpisali z Koleją Białorusi.
Szef RŻD podkreślił również dwa międzynarodowe bieżące wydarzenia, które mają szczególne znaczenie do spółki: utworzenie stałego pasażerskiego połączenia kolejowego Allegro, pomiędzy St. Petersburgiem i Helsinkami oraz utworzenie spółki joint venture z kapitałem Indonezji, do realizacji projektów infrastrukturalnych. Źródło: wnp.pl
Komentarze
Prześlij komentarz