Pesa i Newag chcą wykonać naprawy okresowe lokomotyw EP09

Do przetargu na naprawy poziomu P4 lokomotyw EP09 zgłosiło się dwóch chętnych. To najwięksi krajowi konkurenci na kolejowym rynku: Pesa i Newag. Przetarg na prace na poziomie P4 podzielono na trzy zadania. W każdym z nich chodzi o naprawę 9 lokomotyw. Na każde zadanie oferty można było składać osobno. W ten sposób PKP Intercity chce zdywersyfikować listę dostawców prac i szybciej odebrać pojazdy od wykonawcy robót. Na razie nie wiemy czy potencjalni wykonawcy złożyli oferty na wszystkie zadania, czy tylko na poszczególne, nie znamy też kwot, za które chcą wykonać zamawiane prace. Przewoźnik wymaga udzielenia pisemnej gwarancji jakości na wykonaną usługę na okres nie krótszy niż 21 miesięcy, cała procedura napraw P4 ma natomiast trwać 24 miesiące. Pierwotnie oferty w zadaniach można było składać do 30 maja, jednak termin ten, po licznych pytaniach oferentów, przeniesiono na 13 czerwca. Oferta Newagu jest tak naprawdę ofertą gliwickiego oddziału firmy, dawnego ZNLE Gliwice, któremu grozi obecnie likwidacja. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze