Pielgrzymów na Światowe Dni Młodzieży będzie woził nowoczesny i bezpieczny tabor

Pielgrzymów na uroczystości związane ze Światowymi Dniami Młodzieży będzie woził nowoczesny i bezpieczny tabor, a przewoźnicy zadbają aby podróż pociągiem była komfortowa. Od 20 lipca do 1 sierpnia z myślą o pielgrzymach będą uruchamiane specjalne połączenia – poinformowały PKP. Na tory aglomeracji małopolskiej i śląskiej wyjadą nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne. Pojazdy typu ELF, IMPULS czy FLIRT to pociągi, które charakteryzuje obszerne jednoprzestrzenne wnętrze. Są dostosowane do potrzeb obsługi dużych potoków podróżnych. Pociągi wyposażono też w udogodnienia dla osób niepełnosprawnych – miejsca dla wózków, rampy wjazdowe oraz specjalnie dostosowane toalety. Ponadto na pokładach pojazdów zamontowano wizyjny i dźwiękowy system informacji pasażerskiej, a także system monitoringu. Specjalne pociągi będą uruchamiane z regionów w całej Polsce w ramach dedykowanego rozkładu jazdy i zawiozą pielgrzymów nie tylko na wydarzenia organizowane w ramach Dni w Diecezjach, ale też do miejsc uroczystości związanych ze Światowymi Dniami Młodzieży. Przykładowo z Łodzi pielgrzymów będą wozić pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej typu FLIRT3 – pierwszy pojazd szynowy, zgodny z normami europejskimi (spełniający wymagania TSI), dopuszczony do ruchu w Polsce. Będą to dwuczłonowe składy o nowoczesnej konstrukcji, wyposażone w klimatyzację, ergonomiczne fotele i przestronne wnętrze. Na pokładach pociągów do dyspozycji podróżnych będą też gniazdka elektryczne oraz dostęp do wi-fi. Większość nowoczesnych pociągów rozwija prędkość do 160 km/h. Pociąg ED-250 Pendolino między Warszawą a Krakowem rozpędza się natomiast aż do 200 km/h Jest to obecnie najszybszy wśród pociągów jeżdżących po torach w nowych krajach Unii Europejskiej. Najkrótszy czas przejazdu między Warszawą a Krakowem wynosi 2 godziny 18 minut, a z Rzeszowa do Krakowa podróż zajmuje blisko 2 godziny. Przykładowy schemat połączeń pokazuje poniższa infografika. Kolej uruchomi również pociągi złożone z nowych lub modernizowanych w latach 2012-2016 wagonów. Składy będą złożone z wagonów przedziałowych lub bezprzedziałowych, dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych. W wagonach obowiązuje standard odpowiednio pierwszej lub drugiej klasy. Wzmocnienie oferty taborowej obejmie nie tylko dodatkowe pociągi, lecz także zaplanowanie dłuższych składów wagonowych. W planach jest uruchomienie pociągów złożonych z ponad 10 wagonów. W każdym z nich znajdzie się miejsce dla blisko 500 pasażerów. Czterdzieści z wagonów, którymi będą mogli podróżować pasażerowie PKP Intercity, zostanie wypożyczonych od Kolei Czeskich. Klienci kolei będą mogli również skorzystać z oferty przejazdów pociągami Pendolino. Na pokładach tych siedmioczłonowych składów przewidziano 402 miejsca siedzące (355 miejsc w drugiej klasie oraz 45 miejsc w klasie pierwszej). Blisko 61 miejsc jest w tzw. strefie ciszy. W zależności od zapotrzebowania PKP Intercity planuje wydłużyć relacje wybranych pociągów w całej Polsce. Najwięcej pociągów specjalnych przyjedzie do Krakowa 25 i 29 lipca, a w drogę powrotną wyruszą 31 lipca oraz 1 sierpnia. Bilety na pociągi można zakupić z wyprzedzeniem zarówno w tradycyjnych kasach biletowych, jak i w internetowym systemie sprzedaży. Źródło: Inforail 

Elektryczny Zespół Trakcyjny ELF – 281 miejsc siedzących Elektryczny Zespół Trakcyjny Impuls – 282 miejsca siedzące Elektryczny Zespół Trakcyjny FLIRT 3 – 354 miejsca siedzące Elektryczny Zespół Trakcyjny PesaDART – 352 miejsca siedzące Elektryczny Zespół Trakcyjny Pendolino – 402 miejsca siedzące

Komentarze