Pierwszy pociąg Flirt 3 do obsługi w rejonie Dolnego Renu został dostarczony

Firma Abellio Rail NRW odebrała od szwajcarskiego producenta pierwszy pociąg Flirt 3, który będzie obsługiwał regionalną trasę pomiędzy holenderskimi a niemieckimi miejscowościami w rejonie Dolnego Renu. Pierwsze pociągi zostaną włączone do eksploatacji jeszcze w tym roku - wraz ze zmianą rozkładu jazdy. Firma Abellio wyłoniła Stadlera jako dostawcę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych w czerwcu 2013 roku. Wśród nich siedem składów będzie pociągami wielosystemowymi, które będą przystosowane zarówno do pracy na sieci 15 kV prądu zmiennego, 25 kV prądu zmiennego oraz 1,5 kV prądu stałego. Pozostałych 13 ezt będzie poruszało się w granicach Niemiec. Wszystkie pociągi, które będą obsługiwały międzynarodową trasę, będą wyposażone w system ETCS poziomu 2. Znajdą się także w nich systemy: holenderski ATB oraz niemiecki PZB. Zespoły trakcyjne będą mogły rozpędzać się do prędkości 160 km/h i będą obsługiwały trasę RE19 oraz RB35 Düsseldorf - Wesel - Emmerich już od wejścia w życie nowego rocznego rozkładu jazdy, czyli od grudnia br. Jak informują przedstawiciele Abellio, wszelkie certyfikaty niezbędne do dopuszczenia pociągów do ruchu na sieci holenderskiej mają być skompletowane do połowy 2017 roku. Wtedy też pociągi wielosystemowe wydłużą swój bieg trasą RE19 aż do holenderskiego Arnhem. Każdy z pociągów będzie miał długość 90,8 m. W składach przystosowanych tylko do sieci niemieckiej na pokładzie znajdzie się 259 miejsc siedzących, z czego 32 w pierwszej klasie. Pociągi wielosystemowe będą miały po 251 siedzeń, z czego 24 znajdą się w klasie pierwszej. Oba typy pociągów będą miały również po 43 siedzenia składane. Jedna z dwóch toalet na pokładzie każdego z pociągów będzie w pełni przystosowana do potrzeb niepełnosprawnych. W każdym pociągu będzie też miejsce na 15 rowerów. Formalnym właścicielem pociągów zostanie Verkehrsverbund Rhein-Ruhr (VRR) - związek komunikacyjny Renu-Ruhry. Abellio Rail NRW jest jednym z przedsiębiorstw transportowych zrzeszonych w VRR. Źródło: Kurier Kolejowy

Komentarze