PKP Intercity przyspieszyło naprawy wagonów


PKP Intercity ma tuż przed sezonem letnim bardzo duże problemy z zapewnieniem odpowiedniej podaży miejsc w wagonach sypialnych, kuszetkach, a nawet w wagonach drugiej klasy. Czy sytuacja poprawiła się w przeddzień otwarcia sezonu letniego? O problemach PKP Intercity, wynikających z braku okresowych przeglądów i napraw wagonów, skutkującymi m.in. likwidacją oferty „Tania Kuszetka” i brakiem wagonów barowych w większości pociągów kwalifikowanych i międzynarodowych, pisaliśmy TUTAJ. Z momentem startu letniego sezonu zapytaliśmy w biurze rzecznika, czy sytuacja z momentem startu szczytu przewozowego poprawiła się choć trochę. PKP Intercity powtórzyło, że jest gotowe pod względem taborowym zarówno na okres wakacji, jak również na Światowe Dni Młodzieży. – Szacujemy, że będziemy dysponowali ok. 1300 wagonami oraz jednostkami Pendolino, Flirt, PesaDart oraz ED74 – powiedziała rzeczniczka PKP Intercity Beata Czemerajda, tym samym potwierdzając zapewnienia z końca maja. Pojawia się jednak informacja nowa, dotycząca zwiększenia ilości napraw wykonywanych własnymi siłami i przyspieszenia ich terminów. – W celu optymalnego zabezpieczenia taborowego przeprowadziliśmy intensywne naprawy i modernizacje wagonów oraz lokomotyw. Dodatkowo, przesunęliśmy niezbędne przeglądy taboru. Szereg prac zostało wykonanych wcześniej, zamiast w lipcu tabor trafił do warsztatów już w maju i czerwcu – poinformowała Beata Czemerajda. Problemem, z którym przed sezonem musi zmierzyć się PKP Intercity jest nierozstrzygnięty bardzo duży przetarg na remont aż 112 wagonów – głównie starszych, przedziałowych, typu 111A i 112A oraz wagonów gastronomicznych (również starszego typu 113A i 113Aa). – PKP Intercity prowadzi obecnie kilka przetargów. Jednym z nich jest przetarg na naprawy 112 wagonów na poziomie P4. Wyniki powinny być znane w ciągu najbliższych tygodni – powiedziała krótko przedstawicielka przewoźnika. Mimo, że otwarcie ofert miało miejsc na początku maja, do dziś nie udało się wybrać wykonawcy napraw i przeglądów. Gdyby udało się to w terminie, dziś PKP Intercity otrzymywałoby już pierwsze wagony z tej puli, gotowe do ruchu. Co do innych przetargów – rzeczywiście, wciąż trwa inne postępowanie na naprawy poziomu P4 i P3 aż 186 wagonów. W tej liczbie są głównie nowoczesne wagony klimatyzowane wykorzystywane w pociągach IC i EIC. Jest też sporo bardzo brakujących obecnie wagonów sypialnych, nowsze wagony barowe a nawet wagon konferencyjny. Otwarcie ofert w tym postępowaniu ma mieć miejsce w połowie lipca. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze