Przewozy Regionalne będą mogły uruchamiać pociągi kończące bieg na budowanej podziemnej stacji Łódź Fabryczna. Eksploatowane przez łódzki oddział spółki zmodernizowane jednostki EN57 są wyposażone w system mostkowania hamulca bezpieczeństwa. Nowy dworzec obsłuży jednak tylko część pociągów PR ze Skierniewic, Warszawy, Częstochowy i Tomaszowa.
Jak poinformował nas łódzki oddział Przewozów Regionalnych, w przyszłorocznym rozkładzie jazdy spółka uruchomi pociągi w relacji do i ze stacji Łódź Fabryczna. Wbrew obawom na podziemny dworzec dotrą więc składy obu łódzkich przewoźników regionalnych – w zeszłym tygodniu Łódzka Kolej Aglomeracyjna potwierdziła, że wstępne propozycje warunków obsługi stacji przygotowane przez PKP PLK nie spowodują zmian w założeniach rozkładowych. Jak stwierdza przedstawicielka Przewozów Regionalnych, pewne problemy wywoła natomiast prawdopodobny brak możliwości odstawiania składów. – Uwarunkowania techniczne nowego dworca Łódź Fabryczna nie dają takich możliwości. Wystąpi więc konieczność jazd służbowych na odcinku Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska – Łódź Fabryczna – wskazuje.
Przewozy Regionalne nie informują o konkretnych uwagach do zaproponowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe wstępnego zestawu wymagań dla przewoźników. – Szczegółowe zasady obsługi stacji Łódź Widzew i Łódź Fabryczna wymagają ustaleń pomiędzy przewoźnikami na Radzie Przewoźników. Źródło: Rynek Kolejowy
Komentarze
Prześlij komentarz